۴۹۳۵۳/۰-

 

 

 

انحراف معیار

 

۰۴۲۱۰۱۶۸/۰

 

۰۸۳۸۲۷۰۹/۰

 

۰۸۸۰۲۵۵۵/۰

 

۰۸۷۹۶۶۸۷/۰

 

۷۲۲۳۹۸۵/۰

 

۰۴۹۴۱۸۵۸/۰

 

۱۰۶۴۶۴۶۰/۰

 

 

 

واریانس

 

۰۰۲/۰

 

۰۰۷/۰

 

۰۰۸/۰

 

۰۰۸/۰

 

۰۰۵/۰

 

۰۰۲/۰

 

۰۱۱/۰

 

 

 

کمترین داده

 

۰۴۸۰۹/۰-

 

۹۴۲۹۲/۰

 

۱۷۶۴۶/۰

 

۳۳۵۹۶/۰

 

۰۳۵۱۹/۰

 

۱۱۶۸۲/۰

 

۴۹۳۵۳/۰-

 

 

 

بیشترین داده

 

۰۴۸۰۹/۰-

 

۹۴۲۹۲/۰

 

۱۷۶۴۶/۰

 

۳۳۵۹۶/۰

 

۰۳۵۱۹/۰

 

۱۱۶۸۲/۰

 

۴۹۳۵۳/۰-

 

 

 

۴-۳ روشها و مراحل تجزیه و تحلیل آماری(تحلیل استنباطی)
در تحلیل استنباطی پژوهشگر به وسیله داده ها و اطلاعات حاصله از نمونه به برآورد و پیشگویی ویژگی های مورد مطالعه می پردازد. هدف از تحلیل استنباطی تعمیم نتایج حاصله از مشاهدات محقق در نمونه انتخابی خود، به داده‌های مورد مطالعه می باشد.
در این بخش ابتدا با بهره گرفتن از تحلیل ساختاری، اثرات متقابل متغیرها را شناسایی می کنیم، سپس با بهره گرفتن از آزمون ضریب همبستگی به آزمون فرضیه های مورد نظر می پردازیم.
در این قسمت به صورت گام به گام با روش‌های آماری مورد استفاده این پژوهش آشنا خواهیم شد.
۴-۳-۱ آزمون نرمال بودن توزیع متغیر وابسته تحقیق
برای انجام رگرسیون، ابتدا باید نرمال بودن متغیر وابسته بررسی شود. در انجام این تحقیق به منظور تخمین پارامترهای مدل از روش [۱۴]MLE استفاده می‌گردد و این روش بر این فرض استوار است که متغیر وابسته تحقیق دارای توزیع نرمال باشد، به‌طوری که توزیع غیر نرمال متغیر وابسته منجر به تخطی از مفروضات این روش برای تخمین پارامترها شده و نتایج درستی را ارائه نمی‌دهد. از این‌رو در ادامه لازم است، نرمال بودن توزیع این متغیر مورد آزمون قرار گیرد. نرمال بودن باقیمانده‌های مدل رگرسیونی یکی از فرض‌های رگرسیونی است که نشان‌دهنده اعتبار آزمون‌های رگرسیونی است، بنابراین نرمال بودن متغیرهای وابسته به نرمال بودن باقیمانده‌های مدل (تفاوت مقادیر برآوردی از مقادیر واقعی) می‌ انجامد. پس لازم است نرمال بودن متغیر وابسته قبل از برآورد پارامترها کنترل شود و در صورت برقرار نبودن این شرط راه‌حل مناسبی برای نرمال نمودن آن‌ها (از جمله تبدیل نمودن آن) اتخاذ نمود. در این مطالعه این موضوع از طریق آماره کولموگروف- اسمیرنف[۱۵] (K-S) مورد بررسی قرار می‏گیرد. فرض صفر و فرض مقابل در این آزمون به‌صورت زیر می‌باشد:
پایان نامه

فرضیه صفر در این آزمون بیان می دارد که داده دارای توزیع نرمال هستند. حال اگر مقدار ۰۵/۰sig> (سطح اهمیت) باشد این فرضیه پذیرفته می شود و برای انجام محاسبات آمار استنباطی باید از روش های آمار پارامتری استفاده نماییم.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...