عایق

 

برنامه بازرسی

 

کمکی

 

Data Sheet

 

عایق سرد دارد

 

 

 

(شکل ۴-۱) شماتیک نقشه فنی مربوط به D-406
(جدول۴-۲ )Data sheet مربوط به D-406
مرحله سوم- تعین ریسک تجهیزات
این مرحله شامل دو بخش اصلی محاسبه پیامد خرابی و احتمال خرابی تجهیزات و لوله های مورد مطالعه می باشد که بطور جداگانه و با استناد به اطلاعات جمع آوری شده و تایید ان توسط نفرات مربوطه در فرمولهای ارائه شده در فصل سوم این مطالعه قرار گرفته و فاکتورهای متعدد بطور جداگانه محاسبه شده و با هم ضرب، جمع و یا تقسیم شده و در نهایت مقدار پیامد خرابی و احتمال خرابی بصورت کمی و کیفی بدست آمده است و برای D-406 عدد احتمال خرابی برابر با عدد ۹ معادل کتگوری ۱ و پیامد خرابی آن برابر با عدد ۰٫۹۳ معادل کتگوری E(Extreme) یا خیلی زیاد می باشد.
پایان نامه - مقاله - پروژه
مرحله چهارم- رتبه بندی تجهیزات بر اساس ریسک آنها
با بهره گرفتن از ماتریس ریسک API 581)) سطح ریسک تجهیزات را شناسایی کرده و در ۵ سطح شامل ریسک ِناچیز(Negligible)، کم (Low)، متوسط (Medium)، زیاد(High) و خیلی زیاد(Extreme) تقسیم بندی گردیده است. این رتبه بندی در یک ماتریس ۵×۵ که در فصل سوم این پژوهش آمده است طیقه بندی شده است. در مورد درام ۴۰۶ با توجه به نتایج مرحله قبل و بدست اوردن نمره ریسک ۸٫۳۷ که معادل با کتگوری High یا زیاد می باشد.
مرحله پنجم- برنامه ریزی جهت بازرسی
در این مرحله بر اساس نوع تجهیز، میزان ریسک بدست آمده و مکانیزم های از کار افتادگی تجهیز که یکی از ارکان اساسی تعیین احتمال خرابی تجهیزات بوده است، برنامه ای جهت بازرسی های دوره ای اعم از بازرسی های حین سرویس و بازرسی های زمان تعمیرات اساسی تدوین گردیده است.
به کمک رتبه بندی ریسک بدست امده جهت درام ۴۰۶ از مرحله قبل (H) و جدول مربوط به گرید بازرسی که در فصل سوم این پژوهش آمده است(مطابق شکل ۳-۵ گرید بازرسی این تجهیز با توجه به اینکه سابقه یکبار بازرسی در سال ۲۰۰۹ داشته است برابر با ۲ می باشد) لذا بازه زمانی بازرسی بعدی این تجهیز ۴۸ ماهه در نظر گرفته شد. تاریخ بازرسی بعدی سال ۲۰۱۳ تعیین گردیده و نوع بازرسی آن نیز در این مرحله توسط کارشناس خوردگی و بازرسی های غیر مخرب مطابق با جدول ذیل جهت بدنه و اجزاء داخلی درام ۴۰۶ تعیین گردیده است.

 

 

Component

 

Damage Mechanism

 

Consequence Description

 

Inspection Plan

 

interval

 

 

 

Baffle Plate

 

Mechanical damage

 

Performance Reduction

 

Visual Inspection

 

۴۸

 

 

 

External Body

 

Unlikely Corrosion

 

HYDROCARBON leak to Environment

 

Visual Inspection and UT Thickness

 

۴۸

 

 

 

Internal Body

 

Unlikely Corrosion

 

HYDROCARBON leak to Environment

 

Visual Inspection and UT Thickness

 

۴۸

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...