۴-۵-۲ تفسیر نتایج جدول (۴-۱۷)
داده های موجود در جدول (۴-۱۷)، که برگرفته از یافته های پژوهش می باشد، وضعیت موجود (کنونی) هر یک از متغیرهای پژوهش و مؤلفه های آن را به شرح زیر تفسیر و تبیین می نماید:
میانگین نمرات پاسخگویان به متغیر اعتماد سازمانی برابر با ۱۹/۳ است که با عدد ۳ که به عنوان مبنای مقایسه انتخاب شده است، تفاوت معناداری دارد (۰۰۰/۰ =sig ، ۱۶۴= df ، ۶۴۶/۵= t ) به عبارت دیگر با ۹۵% اطمینان می توان گفت که از دیدگاه پاسخگویان وضعیت متغیر اعتماد سازمانی در میان کارکنان بیمارستان فاطمیه ی شاهرود بالاتر از حد متوسط (مطلوب) می باشد.
میانگین نمرات پاسخگویان به مؤلفه ی اعتماد به مدیر، برابر با ۰۴/۳ است که با عدد ۳ که به عنوان مبنای مقایسه انتخاب شده است، تفاوت معناداری ندارد (۴۵۳/۰ =sig ، ۱۶۴= df ، ۷۵۲/۰= t ) به عبارت دیگر با ۹۵% اطمینان می توان گفت که از دیدگاه پاسخگویان وضعیت مؤلفه ی اعتماد به مدیر در میان کارکنان بیمارستان فاطمیه ی شاهرود در حد متوسط می باشد.
میانگین نمرات پاسخگویان به مؤلفه ی اعتماد به همکاران برابر با ۳۸/۳ است که با عدد ۳ که به عنوان مبنای مقایسه انتخاب شده است تفاوت معناداری دارد (۰۰۰/۰ =sig ، ۱۶۴= df ، ۶۸۸/۹ = t) به عبارت دیگر با ۹۵% اطمینان می توان گفت که از دیدگاه پاسخگویان مورد مطالعه وضعیت مؤلفه ی اعتماد به همکاران در میان کارکنان بیمارستان فاطمیه ی شاهرود بالاتر از حد متوسط (مطلوب) می باشد.
میانگین نمرات پاسخگویان به مؤلفه ی اعتماد به سازمان، برابر با ۰۸/۳ است که با عدد ۳ که به عنوان مبنای مقایسه انتخاب شده است، تفاوت معناداری ندارد (۰۶۷/۰ =sig ، ۱۶۴= df ، ۸۴۳/۱= t ) به عبارت دیگر با ۹۵% اطمینان می توان گفت که از دیدگاه پاسخگویان وضعیت مؤلفه ی اعتماد به سازمان در میان کارکنان بیمارستان فاطمیه ی شاهرود در حد متوسط می باشد.
میانگین نمرات پاسخگویان به متغیر عدالت سازمانی برابر با ۹۸/۲ است که با عدد ۳ که به عنوان مبنای مقایسه انتخاب شده است، تفاوت معناداری ندارد (۷۲۳/۰ =sig ، ۱۶۴= df ، ۳۵۵/۰- = t ) به عبارت دیگر با ۹۵% اطمینان می توان گفت که از دیدگاه پاسخگویان مورد مطالعه، وضعیت متغیر عدالت سازمانی در میان کارکنان بیمارستان فاطمیه ی شاهرود در حد متوسط می باشد.
میانگین نمرات پاسخگویان به مؤلفه ی عدالت توزیعی برابر ۴۸/۲ است که با عدد ۳ که به عنوان مبنای مقایسه انتخاب شده است، تفاوت معناداری دارد (۰۰۰/۰ =sig ، ۱۶۴= df ، ۹۶۲/۷- = t) به عبارت دیگر با ۹۵% اطمینان می توان گفت که از دیدگاه پاسخگویان مورد مطالعه وضعیت مؤلفه ی عدالت توزیعی در میان کارکنان بیمارستان فاطمیه ی شاهرود پایین تر از حد متوسط می باشد (مطلوب نیست).
میانگین نمرات پاسخگویان به مؤلفه ی عدالت رویه ای برابر با ۸۹/۲ است که با عدد ۳ که به عنوان مبنای مقایسه انتخاب شده است تفاوت معناداری ندارد (۱۲۴/۰ =sig ، ۱۶۴= df ، ۵۴۷/۱- = t)، بنابراین با ۹۵% اطمینان می توان گفت از دیدگاه پاسخگویان وضعیت مؤلفه ی عدالت رویه ای در میان کارکنان بیمارستان فاطمیه ی شاهرود در حد متوسط می باشد
پایان نامه - مقاله - پروژه
میانگین نمرات پاسخگویان به مؤلفه ی عدالت مراوده ای برابر۳۰/۳ است که با عدد ۳ که به عنوان مبنای مقایسه انتخاب شده است تفاوت معناداری دارد (۰۰۰/۰ =sig ، ۱۶۴= df ، ۸۰۳/۳ = t) به عبارت دیگر با ۹۵% اطمینان می توان گفت که از دیدگاه پاسخگویان مورد مطالعه وضعیت مؤلفه ی عدالت مراوده ای در میان کارکنان بیمارستان فاطمیه ی شاهرود بالاتر از حد متوسط (مطلوب) می باشد.
میانگین نمرات پاسخگویان به متغیر بهره وری نیروی انسانی برابر با ۷۵/۲ است که با عدد ۳ که به عنوان مبنای مقایسه انتخاب شده است تفاوت معناداری دارد (۰۰۰/۰ =sig ، ۱۶۴= df ، ۸۵۱/۴- = t)، بنابراین با ۹۵% اطمینان می توان گفت از دیدگاه پاسخگویان وضعیت متغیر بهره وری نیروی انسانی در میان کارکنان بیمارستان فاطمیه ی شاهرود پایین تر از حد متوسط می باشد (مطلوب نیست).
میانگین نمرات پاسخگویان به مؤلفه ی توانائی برابر با ۴۴/۳ است که با عدد ۳ که به عنوان مبنای مقایسه انتخاب شده است تفاوت معناداری دارد (۰۰۰/۰ =sig ، ۱۶۴= df ، ۸۹۷/۶ = t) به عبارت دیگر با ۹۵% اطمینان می توان گفت که از دیدگاه پاسخگویان مورد مطالعه وضعیت مؤلفه ی توانائی در میان کارکنان بیمارستان فاطمیه ی شاهرود بالاتر از حد متوسط (مطلوب) می باشد.
میانگین نمرات پاسخگویان به مؤلفه ی وضوح برابر با ۹۴/۲ است که با عدد ۳ که به عنوان مبنای مقایسه انتخاب شده است، تفاوت معناداری ندارد (۲۸۳/۰ =sig ، ۱۶۴= df ، ۰۷۶/۱- = t ) به عبارت دیگر با ۹۵% اطمینان می توان گفت از دیدگاه پاسخگویان وضعیت مؤلفه ی وضوح در میان کارکنان بیمارستان فاطمیه ی شاهرود در حد متوسط می باشد.
میانگین نمرات پاسخگویان به مؤلفه ی حمایت سازمانی برابر ۴۰/۲ است که با عدد ۳ که به عنوان مبنای مقایسه انتخاب شده است تفاوت معناداری دارد (۰۰۰/۰ =sig ، ۱۶۴= df ، ۳۹۹/۸- = t) به عبارت دیگر با ۹۵% اطمینان می توان گفت که از دیدگاه پاسخگویان مورد مطالعه وضعیت مؤلفه ی حمایت سازمانی در میان کارکنان بیمارستان فاطمیه ی شاهرود پایین تر از حد متوسط می باشد (مطلوب نیست).
میانگین نمرات پاسخگویان به مؤلفه ی انگیزش برابر با ۱۲/۲ است که با عدد ۳ که به عنوان مبنای مقایسه انتخاب شده است، تفاوت معناداری دارد (۰۰۰/۰ =sig ، ۱۶۴= df ، ۷۷۵/۱۱- = t ) به عبارت دیگر با ۹۵% اطمینان می توان گفت که از دیدگاه پاسخگویان وضعیت مؤلفه ی انگیزش در میان کارکنان بیمارستان فاطمیه ی شاهرود پایین تر از حد متوسط می باشد (مطلوب نیست).
میانگین نمرات پاسخگویان به مؤلفه ی ارزیابی برابر با ۹۸/۲ است که با عدد ۳ که به عنوان مبنای مقایسه انتخاب شده است، تفاوت معناداری ندارد (۷۶۴/۰ =sig ، ۱۶۴= df ، ۳۰۱/۰- = t ) به عبارت دیگر با ۹۵% اطمینان می توان گفت که از دیدگاه پاسخگویان وضعیت مؤلفه ی ارزیابی در میان کارکنان بیمارستان فاطمیه ی شاهرود در حد متوسط می باشد.
میانگین نمرات پاسخگویان به مؤلفه ی اعتبار برابر با ۶۷/۲ است که با عدد ۳ که به عنوان مبنای مقایسه انتخاب شده است، تفاوت معناداری دارد (۰۰۰/۰ =sig ، ۱۶۴= df ، ۱۸۸/۴- = t ) به عبارت دیگر با ۹۵% اطمینان می توان گفت که از دیدگاه پاسخگویان وضعیت مؤلفه ی اعتبار در میان کارکنان بیمارستان فاطمیه ی شاهرود پایین تر از حد متوسط می باشد (مطلوب نیست).
میانگین نمرات پاسخگویان به مؤلفه ی محیط برابر با ۸۸/۲ است که با عدد ۳ که به عنوان مبنای مقایسه انتخاب شده است، تفاوت معناداری ندارد (۱۴۸/۰ =sig ، ۱۶۴= df ، ۴۵۴/۱- = t ) به عبارت دیگر با ۹۵% اطمینان می توان گفت که از دیدگاه پاسخگویان وضعیت مؤلفه ی محیط در میان کارکنان بیمارستان فاطمیه ی شاهرود در حد متوسط می باشد.
بر اساس داده های جدول (۴-۱۷)، می توان فاصله ی اطمینان برای میانگین جامعه را به صورت فرمول زیر نوشت که به طور نمونه برای متغیر عدالت سازمانی به صورت زیر بیان می شود.
در ادامه نتایج کامل در جدول (۴-۱۸) خلاصه می شود.
جدول (۴-۱۸). فاصله اطمینان ۹۵% اختلاف میانگین نمونه برای متغیرهای پژوهش (منبع : داده های پژوهش)

 

نام متغیر فاصله ی اطمینان ۹۵% اختلاف میانگین نمونه
اعتماد سازمانی  
عدالت سازمانی  
بهره وری نیروی انسانی  
نام مؤلفه فاصله ی اطمینان ۹۵% اختلاف میانگین نمونه
اعتماد به مدیر  
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...