۰ تا ۲

 

خود شکوفایی کم

 

 

 

۳ تا ۵

 

خود شکوفایی متوسط

 

 

 

۶ تا ۸

 

خود شکوفایی زیاد

 

 

 

۳-۱۰- روایی پرسشنامه ها
منظور از روایی پرسشنامه ‌آن است که ابزار اندازه‌گیری تا چه اندازه صفت متغیر مورد نظر را را می‌سنجد و روایی محتوی یک آزمون یا پرسشنامه مربوط به آن است که سؤال‌های پرسشنامه تا چه اندازه نمونه‌ای معرف از حوزه مورد بررسی یا ارزشیابی است (بازرگان، ۱۳۸۳: ۲۱۲). روایی صوری پرسشنامه ها به شیوه سیگمای شمارشی با بهره گرفتن از نظر ۴ تن از اساتید بخش علوم تربیتی دانشگاه شهید باهنر بدست آمده است.
بر این اساس روایی پرسشنامه‌ی رفتار دینی ۸۳ %، پرسشنامه‌ی روابط عاطفی موجود در خانواده ۹۸% و پرسشنامه‌ی خود شکوفایی۷۴ % محاسبه گردید.
۳-۱۱- پایایی پرسشنامه ها
پایایی یا قابلیت اعتماد یک ابزار اندازه‌گیری نشان می‌دهد که نتایج حاصل از ابزار اندازه‌گیری تا چه اندازه ثبات داشته و سازگار است (بازرگان، ۱۳۸۳: ۲۰۹).
در صورتی که آزمون یا پرسشنامه از چند مجموعه آرمون فرعی یا سؤال با طیف چند درجه‌ای تشکیل شده باشد می‌توان از روش آلفای کرونباخ[۱۷] استفاده نمود. محاسبات لازم با بهره گرفتن از این روش انجام شد و پایایی پرسشنامه‌ی رفتار دینی ۸۴۸/۰، پرسشنامه‌ی روابط عاطفی موجود در خانواده ۹۴۶/۰ و پرسشنامه‌ی خود شکوفایی ۵۶۲/۰ محاسبه گردید.
۳-۱۲- روش تجزیه و تحلیل داده‌ها
در این پژوهش با توجه به مقیاسهای اندازه گیری و داده های موجود، برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از روش های آماری توصیفی و استنباطی زیر استفاده خواهد شد.
پایان نامه - مقاله - پروژه
در تجزیه و تحلیل داده ها به روش توصیفی در این پژوهش برای مشخصات فردی و دموگرافیک از جداول فراوانی (فراوانی، درصدفراوانی، فراوانی تجمعی) نمودارهای میله‌ای، میانگین و انحراف معیار استفاده شده است. و برای بررسی فرضیات تحقیق ازآماره های استنباطی مثل آزمون‌های همبستگی پیرسون و اسپیرمن و رگرسیون خطی چندگانه استفاده گردیده است.
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل داده‌ها
مقدمه
در این فصل تحقیق، نتایج حاصل از تحلیل داده‌ها ارائه می‌گردد. در تجزیه و تحلیل داده‌ها، ابتدا با بهره گرفتن از جدول‌های فراوانی، شاخص‌های گرایش به مرکز، شاخص‌های پراکندگی و نمودارهای میله‌ای، توصیفی از عوامل شخصی و آموزشی (جنس، نوع مدرسه و پایه تحصیلی)، رفتار دینی والدین، روابط عاطفی موجود در خانواده و خود شکوفایی دانش‌آموزان مقطع متوسطه ناحیه ۲ شهرستان کرمان ارائه می‌گردد. سپس رابطه بین رفتار دینی والدین با روابط عاطفی موجود در خانواده دانش‌آموزان، رابطه بین روابط عاطفی موجود در خانواده با خود شکوفایی دانش‌آموزان و رابطه بین رفتار دینی والدین با خود شکوفایی دانش‌آموزان با بهره گرفتن از نمودار پراکنش و آزمون‌های همبستگی پیرسون و اسپیرمن تعیین می‌گردد.
همچنین با بهره گرفتن از مدل رگرسیون چند متغیره، عوامل شخصی و آموزشی مرتبط با روابط عاطفی موجود در خانواده دانش‌آموزان و رابطه بین عوامل شخصی و آموزشی با خود شکوفایی دانش‌آموزان، رابطه بین رفتار دینی والدین با روابط عاطفی موجود در خانواده دانش‌آموزان با دخالت جنس، نوع مدرسه و پایه تحصیلی دانش‌آموزان، رابطه بین رفتار دینی والدین با خودشکوفایی دانش‌آموزان با دخالت جنس، نوع مدرسه و پایه تحصیلی دانش‌آموزان و در نهایت رابطه بین رفتار دینی والدین و روابط عاطفی موجود در خانواده با خود شکوفایی دانش‌آموزان با دخالت جنس، نوع مدرسه و پایه تحصیلی دانش‌آموزان مورد بررسی قرار می‌گیرد.
۴-۱- عوامل فردی و آموزشی دانش‌آموزان
۴-۱-۱- جنس دانش‌آموزان
از بین ۳۰۹ دانش‌آموز مورد بررسی، ۱۷۵ نفر(۶/۵۶%) دختر و ۱۳۴ نفر(۴/۴۳%) پسر بوده‌اند (جدول و نمودار ۴-۱).
جدول ۴-۱٫ توزیع فراوانی جنس دانش‌آموزان

 

 

جنس

 

فراوانی

 

درصد فراوانی

 

 

 

دختر

 

۱۷۵

 

۶/۵۶

 

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...