جمع

 

۱۵۰

 

۰/۱۰۰

 

 

 

در پاسخگویی به سوال سوم پژوهش و تعیین میزان آشنایی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان با پست الکترونیک، نتایجی که در ارتباط با این هدف به دست آمد این بود که از میان ۱۴۹ نفر از پاسخگویان که دارای پست الکترونیکی می باشند، نیمی از پاسخگویان ۵۰ درصد میزان آشنایی خود با پست الکترونیکی را در حد متوسط عنوان کرده اند و ۶۳ نفر معادل ۴۲ درصد آشنایی زیاد دارند و تنها ۸ درصد دارای میزان آشنایی کم هستند. با توجه به این امر که تقریباَ بیش از نیمی از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان با نحوه استفاده و کاربردهای پست الکترونیک آشنایی دارند، امکان ارائه خدمات اشاعه گزینشی اطلاعات از طریق پست الکترونیک فراهم می باشد و در خصوص سایر اعضاء که دارای شناخت کمتری می باشند ، می توان از طریق برگزاری دوره های آموزشی نحوه استفاده از پست الکترونیک ، امکان بهره برداری بیشتر از پست الکترونیک را فراهم آورد.

نمودار (۴-۱۵)- میزان آشنایی با پست الکترونیکی

۴-۲-۱۶- بررسی میزان تمایل اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان به دریافت خدمات اشاعه گزینشی اطلاعات از طریق پست الکترونیک

جدول ( ۴-۱۷)- روش مورد استفاده برای بازیابی اطلاعات

پایان نامه - مقاله - پروژه
 

 

 

روش مورد استفاده برای بازیابی اطلاعات

 

فراوانی

 

درصد

 

 

 

مراجعه به کتابخانه

 

۴

 

۷/۲

 

 

 

خدمات اشاعه گزینشی اطلاعات

 

۵۳

 

۳/۳۵

 

 

 

استفاده شخصی از شبکه

 

۹۱

 

۷/۶۰

 

 

 

موارد ۲ و ۳

 

۲

 

۳/۱

 

 

 

جمع

 

۱۵۰

 

۰/۱۰۰

 

 

 

برای رسیدن به این هدف، از اعضای هیات علمی خواسته شد تا اعلام کنند برای بازیابی اطلاعات مورد نیاز خود ترجیح می دهند از کتابخانه استفاده کنند یا پروفایلی برای استفاده از خدمات اشاعه گزینشی اطلاعات تهیه کنند و یا شخصاَ از طریق جستجو در اینترنت نیازهای اطلاعاتی خود را برطرف نمایند. لازم به توضیح است که اعضای هیات علمی در جواب به این سوال می توانستند چند گزینه را انتخاب کنند. در پاسخهای بدست آمده، ۹۱ نفرمعادل ۷/۶۰ درصد از پاسخگویان استفاده شخصی از شبکه اینترنت را به عنوان روش مورد استفاده برای بازیابی اطلاعات عنوان کرده اند و۵۳ نفر معادل ۳/۳۵ درصد خدمات اشاعه گزینشی اطلاعات را روش مورد نظر خود بیان کرده اند، ۷/۲ درصد نیز روش مراجعه به کتابخانه را ذکر کرده اند.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...