رتبه ای

 

طیف لیکرت

 

 

 

عملکرد سازمانی

 

منظر مالی

 

کیفی

 

رتبه ای

 

طیف لیکرت

 

 

 

منظر مشتری

 

کیفی

 

رتبه ای

 

طیف لیکرت

 

 

 

منظر فرایند داخلی

 

کیفی

 

رتبه ای

 

طیف لیکرت

 

 

 

منظر یادگیری و رشد

 

کیفی

 

رتبه ای

 

طیف لیکرت

 

 

 

منبع: پرسشنامه پژوهش

نحوه تجزیه و تحلیل داده‌ها

برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار های SPSS و LISREL استفاده شده است که در بخش اول آمار توصیفی و آمار استنباطی داده ها مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد گرفت. همچنین در این پژوهش جهت آزمون نرمال یا غیر نرمال بودن داده ها از آزمون کولموگروف، اسمیرنوف استفاده شده است. مدل مورد بررسی با بهره گرفتن از مدل معادلات ساختاری برازش می شود. تجزیه و تحلیل داده ها در سه سطح تک متغیره، دو متغیره و چند متغیره صورت می گیرد. در سطح تک متغیره به تحلیل میانگین و انحراف معیار مولفه های مورد بررسی می پردازیم. در سطح دو متغیره به بررسی ضرایب همبستگی بین متغیرهای پژوهش و معنادار بودن روابط پرداخته می شود. نهایتا در سطح چند متغیره به بررسی روابط مستقیم و غیر مستقیم از طریق مدل معادلات ساختاری می پردازیم.
دانلود پایان نامه

جمع‌بندی فصل سوم

در این فصل فرضیات پژوهش عنوان شدند و مدل مفهومی پژوهش ترسیم شد. سپس به روش پژوهش و جامعه و نمونه آماری اشاره شد. ابزار جمع‌ آوری داده‌ها و روایی و پایایی آن در این فصل مورد بررسی قرار گرفت و شیوه‌ی مناسب تجزیه و تحلیل داده‌ها با استناد به پژوهش‌های پیشین مطرح شد.

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

فصل چهارم
تجزیه و تحلیل داده‌ها

مقدمه

اساس و مبنای تصمیم گیری مدیران و سازمانها در سطح خرد و کلان، اطلاعاتی است که غالبا با بهره گرفتن از علم آمار تحلیل داده ها در اختیار تصمیم گیران قرار می گیرد. به طور کلی داده ها نمایانگری از واقعیت ها و مفاهیم هستند. چنانچه داده ها به صورت واژه (و نه به صورت ارقام) به توصیف واقعیتها می پردازد آن را داده های کیفی می نامند. اینگونه داده ها از طریق مشاهده، مصاحبه، استخراج از اسناد و مدارک و امثال آن گردآوری می شوند( سرمد و همکاران ، ۱۳۸۰؛ ص۲۰۷). تحلیل اطلاعات شامل عملیات متعددی است، ابتدا شرح و آماده سازی داده های لازم برای آزمون فرضیه ها و سپس به تحلیل روابط میان متغیرها پرداخته می شود. در این تحقیق داده های گروه نمونه با بهره گرفتن از علم آمار و نرم افزارهای آماری دسته بندی و یکپارچه گردیده ، سپس تجزیه و تحلیل شده و مورد تفسیر قرار گرفته اند.

آمار توصیفی

علم آمار به روش آمار توصیفی و استنباطی تقسیم می شود و هر یک از آنها نیز اهدافی را دنبال می کنند. در این تحقیق از فنون آمار توصیفی شامل جدول فراوانی و نمودار میله ای برای تجزیه و تحلیل داده های شناختی نمونه آماری استفاده شده و با بهره گرفتن از آزمون های پارامتریک به بررسی صحت و سقم فرضیات تحقیق پرداخته شده است. هدف کلی این پژوهش یافتن تاثیر بین متغیرهای مورد مطالعه است. اطلاعات مورد نیاز از طریق پرسشنامه سنجش و گردآوری گردیده است و سپس با کمک گرفتن از روش های آماری به متغیرهای کمی تبدیل شده است تا بتوان از آزمونها آماری پیشرفته استفاده کرده و یافته های تحقیق را کاربردی نمود.

توصیف متغیرهای جمعیت شناختی

جدول ۴-۱: توزیع فراوانی سابقه فعالیت شرکت

 

 

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...