آگاهی

 

۲و ۶و ۱۰و ۱۴و ۱۸،۲۱

 

 

 

توسعه حالت آگاهی

 

۴و ۸و ۱۲و ۱۶و ۲۳

 

 

 

منبع: هیلدبرانت (۲۰۱۱)

 

 

  • پرسشنامه انگیزه کاری محمدآقاجاری (۱۳۷۵)

 

 

برای سنجش انگیزه کاری از پرسشنامه انگیزه کاری محمدآقاجاری شامل ۲۰ سوال ۵ گزینه ای می باشد استفاده شده است. این پرسشنامه در سال ۱۳۷۵ به منظور سنجش میزان انگیزه کاری دبیران تهیه شده است. (کاملاً موافقم، موافقم، نظری ندارم، مخالفم، کاملاً مخالفم) . سؤالات این پرسشنامه بر اساس نظرات موجود در مورد انگیزه تهیه شده اند. روایی محتوایی این تست توسط اساتید مختلف مورد تأیید قرار گرفته است.
دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه

 

 

میزان انگیزش

 

نمره آزمودنی

 

 

 

انگیزش پایین

 

۲۰ تا ۶۰

 

 

 

انگیزش بالا

 

۶۱ تا ۱۰۰

 

 

 

 

۳-۶)روایی[۱۳۵] و پایایی[۱۳۶] ابزار اندازه گیری

 

۱-۶-۳- روایی پرسشنامه ها

منظور از روایی این است که مقیاس و محتوای ابزار یا سؤالهای مندرج در ابزار دقیقاً، متغیرها و موضوع مورد مطالعه را بسنجد، یعنی اینکه هم داده های گردآوری شده از طریق ابزار، مازاد بر نیاز تحقیق نباشد و هم اینکه بخشی از داده های مورد نیاز در رابطه با سنجش متغیرها در محتوای ابزار، حذف نشده باشد به عبارت دیگر، عین واقعیت را به خوبی نشان دهد (حافظ نیا،۱۳۸۷). برای به دست آوردن روایی پرسشنامه ها از روش روایی محتوا[۱۳۷] استفاده شد بدین منظور از نظرات اساتید متخصص گروه و استاد راهنما استفاده شد و مورد تأیید قرار گرفت.

۲-۶-۳- پایایی پرسشنامه ها

مقصود از پایایی یا اعتبار یک وسیله اندازه گیری آن است که اگر خصیصه مورد سنجش را با همان وسیله (یا وسیله مشابه و قابل مقایسه با آن) تحت شرایط مشابه دوبار اندازه بگیریم، نتایج حاصل تا چه حد مشابه، دقیق و قابل اعتماد است (هومن،۳۵۹:۱۳۹۱-۳۵۸). برای محاسبه پایایی پرسشنامه ها از روش آلفای کرونباخ استفاده شد که نتایج آن در جداول ارائه شده است.
جدول (۴-۳). پایایی پرسشنامه هوش معنوی

 

 

مقیاس

 

پایایی(آلفای کرونباخ)

 

 

 

هوش معنوی

 

۸۷/۰

 

 

 

تفکر انتقادی وجودی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...