راهنمای نگارش مقاله در رابطه با طراحی و پیاده سازی شبکه باند پهن موبایل (همراه اول) استان ... |
تخمین درست رشد تدریجی نرخ پذیرش و انتخاب ۱۷۱۵۰ خانه در این شبکه بر اساس اطلاعات بازاریابی جغرافیایی امکان پذیر میگردد که با انجام این کار نرخ پذیرش کلی ۳۵% بدست می آید ، متناظرا پیش بینی می شود حدودا ۵۸۵۰ خانه طی ۵ تا ۱۰ سال آینده مشترک شبکه FTTHگردند. همچنین درآمد حاصل طی مدت بیشتر از ۱۰ سال مجموعا به ۸٫۹M$ بالغ می شود، که بالاتر از سرمایه گذاری اولیه۸M$ می باشد لذا نقطه سر به سر( بدون در نظر گرفتن تخفیف جریان وجوه نقد ) در زمان کمتر از ۹ سال حاصل میگردد.
پیاده سازی محدود (حداکثر درآمد)
روش دیگر برای تعیین خوشههای بهینه برای پیادهسازی شبکه FTTH ، انتخاب آن دسته از خوشههایی است که احتمال تولید بالاترین درآمد با کمترین هزینه در آنها بیشتر است. با توجه به داده های بازاریابی جغرافیایی و پیش بینی نرخ پذیرش جمعیت در همه خوشه ها، برآورد دقیقی از درآمد مورد انتظار هر خوشه بعمل می آید. سپس با ترکیب کردن پیش بینی درآمد هر خوشه با برآورد هزینه های استاندارد برای هر خوشه ارزیابی سودآوری هر خوشه انجام میگیرد .
انتخاب سودآورترین خوشه ها با توجه به محدودیت بودجه ۸M $ به انتخاب مجموعه ای از ۱۴،۳۹۱ خانه ( ۴۰٫۹ ٪ ) منتج میگردد که به طور قابل توجهی پایینتر از میزان خانههای قابل اتصال در سناریو حداکثر پوشش (۴۸٫۸٪) می باشد، متوسط هزینه هر خانه قابل اتصال به ۵۶۶$ افزایش مییابد.
با این حال، زمانی که میزان پذیرش تخمین زده شده برای مجموعه ای از خانه ها بررسی میگردد، در می یابیم که تعداد کل خانههای متصل به حدود ۶۵۶۰ و یا ۴۶ درصد از خانه های قابل اتصال میرسد ، که افزایشی در قیاس با سناریوی حداکثر پوشش در هر دو حالت اعداد نسبی و مطلق دارد.
سناریوی پوشش کامل در دستیابی به نقطه سر به سر طی ۱۰ سال عملکرد شبکه، موفق نیست. جدول ۲ بطور خلاصه نشان می دهد که با بهره گرفتن از داده های GIS (حداکثر پوشش) بهمراه داده های جغرافیایی (حداکثر درآمد) میتوان برای به دست آوردن یک شبکه با سودآوری بالاتر به انتخاب یک مجموعه از خانه های بهینه کمک شایانی نمود. لازم به ذکر است میزان بودجه در هر دو سناریوی پیادهسازی نسبی یکسان است. نرخ پذیرش در سناریوی سوم به طور قابل توجهی بالاتر میباشد، که منجر به انتخاب تعداد بیشتری خانه برای اتصال و در نتیجه ۱۳٫۵ درصد درآمد بالاتر می شود، اگر چه تعداد خانههای پذیرفته شده پایینتر است.
جدول ۲-۲ مقایسه سناریوهای مختلف پیاده سازی شبکه با بکارگیری دادههای بازاریابی جغرافیایی(مبالغ به یورو میباشد)
حداکثر درآمد | حداکثر پوشش | پوشش کامل | |
۸M | ۸M | ۳۱٫۷M | بودجه |
۴۰٫۹% | ۴۸٫۸% | ۱۰۰% | خانه های پذیرفته شده |
۱۴٫۳۹۱ | ۱۷٫۱۵۰ | ۳۵٫۱۳۱ | |
۴۵٫۵% | ۳۴٫۱% | ۴۱% | خانههای متصل(درصدی از خانه های پذیرفته شده) |
۶٫۵۶۰ | ۵٫۸۵۰ | ۱۴۴۱۴ | |
۵۵۶ | ۴۵۶ | ۹۰۱ | هزینه/خانههای پذیرفته شده |
فرم در حال بارگذاری ...
[یکشنبه 1400-08-02] [ 09:56:00 ب.ظ ]
|