تخمین درست رشد تدریجی نرخ پذیرش و انتخاب ۱۷۱۵۰ خانه در این شبکه بر اساس اطلاعات بازاریابی جغرافیایی امکان پذیر می­گردد که با انجام این کار نرخ پذیرش کلی ۳۵% بدست می ­آید ، متناظرا پیش ­بینی می­ شود حدودا ۵۸۵۰ خانه طی ۵ تا ۱۰ سال آینده مشترک شبکه FTTHگردند. همچنین درآمد حاصل طی مدت بیشتر از ۱۰ سال مجموعا به ۸٫۹M$ بالغ می­ شود، که بالاتر از سرمایه ­گذاری اولیه۸M$ می باشد لذا نقطه سر به سر( بدون در نظر گرفتن تخفیف جریان وجوه نقد ) در زمان کمتر از ۹ سال حاصل می­گردد.
پیاده سازی محدود (حداکثر درآمد)
روش دیگر برای تعیین خوشه­های بهینه برای پیاده­سازی شبکه FTTH ، انتخاب آن دسته از خوشه­هایی است که احتمال تولید بالاترین درآمد با کمترین هزینه در آنها بیشتر است. با توجه به داده ­های بازاریابی جغرافیایی و پیش بینی نرخ پذیرش جمعیت در همه خوشه ها، برآورد دقیقی از درآمد مورد انتظار هر خوشه بعمل می ­آید. سپس با ترکیب کردن پیش ­بینی درآمد هر خوشه با برآورد هزینه­ های استاندارد برای هر خوشه ارزیابی سودآوری هر خوشه انجام می­گیرد .
پایان نامه - مقاله - پروژه
انتخاب سودآورترین خوشه ­ها با توجه به محدودیت بودجه ۸M $ به انتخاب مجموعه ای از ۱۴،۳۹۱ خانه ( ۴۰٫۹ ٪ ) منتج می­گردد که به طور قابل توجهی پایین­تر از میزان خانه­های قابل اتصال در سناریو حداکثر پوشش (۴۸٫۸٪) می باشد، متوسط ​​هزینه هر خانه قابل اتصال به ۵۶۶$ افزایش می­یابد.
با این حال، زمانی که میزان پذیرش تخمین زده شده برای مجموعه ­ای از خانه ها بررسی می­گردد، در می یابیم که تعداد کل خانه­های متصل به حدود ۶۵۶۰ و یا ۴۶ درصد از خانه های قابل اتصال می­رسد ، که افزایشی در قیاس با سناریوی حداکثر پوشش در هر دو حالت اعداد نسبی و مطلق دارد.
سناریوی پوشش کامل در دستیابی به نقطه سر به سر طی ۱۰ سال عملکرد شبکه، موفق نیست. جدول ۲ بطور خلاصه نشان می دهد که با بهره گرفتن از داده های GIS (حداکثر پوشش) بهمراه داده ­های جغرافیایی (حداکثر درآمد) می­توان برای به دست آوردن یک شبکه با سودآوری بالاتر به انتخاب یک مجموعه از خانه های بهینه کمک شایانی نمود. لازم به ذکر است میزان بودجه در هر دو سناریوی پیاده­سازی نسبی یکسان است. نرخ پذیرش در سناریوی سوم به طور قابل توجهی بالاتر می­باشد، که منجر به انتخاب تعداد بیشتری خانه برای اتصال و در نتیجه ۱۳٫۵ درصد درآمد بالاتر می­ شود، اگر چه تعداد خانه­های پذیرفته شده پایین­تر است.
جدول ۲-۲ مقایسه سناریوهای مختلف پیاده سازی شبکه با بکارگیری داده­های بازاریابی جغرافیایی(مبالغ به یورو می­باشد)

 

حداکثر درآمد حداکثر پوشش پوشش کامل  
۸M ۸M ۳۱٫۷M بودجه
۴۰٫۹% ۴۸٫۸% ۱۰۰% خانه های پذیرفته شده
۱۴٫۳۹۱ ۱۷٫۱۵۰ ۳۵٫۱۳۱
۴۵٫۵% ۳۴٫۱% ۴۱% خانه­های متصل(درصدی از خانه های پذیرفته شده)
۶٫۵۶۰ ۵٫۸۵۰ ۱۴۴۱۴
۵۵۶ ۴۵۶ ۹۰۱ هزینه/خانه­های پذیرفته شده
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...