شکل ۳-۱۲ نمودار فعالیت” نمایش شاخص‌ها”
شکل ۳ - ۱۳ نمودار فعالیت “صدور شاخص‌ها”
شکل ۳-۱۴ نمودار فعالیت “خروج از سامانه”
سند نمودار کلاس
در این بخش کلاس های تشخیص داده شده، ساختار آنها و روابط بین کلاسها در راستای رفع نیازهای سامانه داشبورد مدیریتی در قالب یک نمودار کلاس نشان داده شده است.
شکل ۳ – ۱۵ سند نمودار کلاس های تحلیل
دید منطقی
این بخش حاوی دید منطقی از معماری نرم افزار می باشد که کلاسهای اصلی، ساختار آنها در بسته ها و زیرسیستم ها و سازمان دهی زیرسیستم ها در لایه های مختلف نرم افزار را شامل می شود. این دید همچنین شامل توصیف تحقق موارد کاربرد مهم می باشد.
در اینجا تنها بسته های مهم و نحوه ارتباط آنها که گویای معماری سیستم است، آورده می شود.
معماری مورد نظر ما دارای ۵ بسته شامل ۱) بسته واسط امنیت –کاربر، ۲) بسته ارتباط با خارج، ۳) بسته شاخص‌ها، ۴) بسته ابزار و ۵) سته ارتباط با پایگاه داده می باشد.
شکل ۳-۱۶ دید منطقی سامانه داشبورد
بسته امنیت-واسط کاربر در بر گیرنده کلاس های ارتباط با استفاده کنندگان سامانه در جهت ارائه خروجی و دریافت ورودی می باشد. این بسته همچنین مسئول پایش مسائل امنیتی و حقوق دسترسی استفاده کنندگان است.
بسته شاخص در برگیرنده کلاس های مرتبط با مدیریت شاخص و دسته می باشد. این بسته وظایف مرتبط با نگه داری شاخص، مدیریت شاخص (مشاهده، اضافه، حذف و ویرایش)، مدیریت دسته (مشاهده، اضافه، حذف و ویرایش)و عملیات جستجو بر روی مشخصات شاخص را انجام می دهد.
بسته ارتباط با خارج در برگیرنده کلاس های مربوط به ارتباط باسامانه های شرکت مانند سیستم ERP , CRM , OSS و سیستم مالی می باشد.
بسته ارتباط با پایگاه داده مسئول برقراری ارتباط با پایگاه داده سامانه است. این بسته همچنین دخیره و بازیابی اطلاعات پایگاه داده را بر عهده دارد.
بسته ابزار در بر دارنده کلاس هایی است که امکانات و ابزاری برای کار با داده ها مانند مرتب کردن و … را فراهم می کند.
دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه
فصل چهارم: یافته های پژوهش
۴ -۱ مقدمه
در این فصل به کنکاش یافته های تحقیق پرداخته و داده های حاصل از پرسشنامه های جمع آوری شده را مورد تحلیل قرار داده ایم. و در ادامه به روش کار سامانه و نحوه ارتباط آن با سیستم های داخلی و بیرونی پرداخته ایم.
۴-۲ توصیف جامعه آماری
جامعه آماری مورد استفاده در این تحقیق ۳۰ نفر از فعالین در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات با تخصص ها و مدارک تحصیلی متفاوت است.
۴-۲-۱ توصیف جامعه آماری مشارکت کننده در تحقیق بر حسب جنسیت

 

جنسیت فراوانی درصد فراوانی
مرد ۲۸ ۹۳.۳
زن ۲ ۶.۶۶
کل ۳۰ ۱۰۰

جدول ۴-۱ توزیع فراوانی و درصد فراوانی جنسیت پاسخ گویان
همان طور که در جدول مشخص است تعداد دونفر از پاسخ گویان زن و ۲۸ نفر مرد بودند که معادل ۹۳.۳ درصد از پاسخ گویان را آقایان تشکیل می دادند.
۴-۲- ۲ توصیف جامعه آماری مشارکت کننده در تحقیق بر حسب تحصیلات

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...