Mean Rank

 

 

 

 

 

به چه اندازه به روش کمک های سنتی تمایل دارید؟

 

۳٫۸۰

 

 

 

 

 

به چه اندازه مایل به کمک از طریق دستگاه های پایانه فروش میباشید؟

 

۳٫۹۵

 

 

 

 

 

به چه اندازه مایل به کمک از طریق دستگاه های خودپرداز بانکی میباشید؟

 

۵٫۴۰

 

 

 

 

 

به چه اندازه مایل به کمک از طریق سایت اینترنتی میباشید؟

 

۴٫۰۰

 

 

 

 

 

به چه اندازه مایل به کمک از طریق سیستم موبایل پرداخت میباشید؟

 

۴٫۳۰

 

 

 

 

 

به چه اندازه مایل به کمک از طریق کدهای USSD میباشید؟

 

۳٫۴۵

 

 

 

 

 

به چه اندازه مایل به کمک از طریق کارت شهروندی میباشید؟

 

۳٫۱۰

 

 

 

 

 

با توجه به توضیحات فوق الذکر و نتایج بدست آمده می توان نتیجه گرفت که در صورت امکان جمعآوری کمکهای مردمی از طریق دستگاه های خودپرداز، این روش نسبت به روش های دیگر با استقبال بهتری مواجه خواهد شد.
آزمون فرضیه چهارم
به منظور آزمون فرضیه چهارم با عنوان «استفاده از کارتهای شهروندی (بلیط های الکترونیکی اتوبوس و مترو و…) با دستگاه های کارتخوان طراحی شده به این منظور بیش از سایر موارد باعث افزایش کمکها میشود»، با بهره گرفتن از روش فرایند تحلیل شبکهای (ANP) نسبت به آزمون فرض اقدام می گردد.
همانگونه در فصول قبل به روش فرایند تحلیل شبکهای (ANP)اشاره گردید، این روش یکی دیگر از سری تکنیک‌های تصمیمگیری است که شباهت زیادی به روش AHP دارد. هر یک از روشها بر اساس یک سری فرضیات بنا شده است. برای نمونه اگر معیارها مستقل از هم باشند و مقایسات زوجی امکان پذیر باشد مدل تصمیم گیری مناسب مدل AHP است ولی اگر معیارها مستقل نباشند روش ANP بهتر است.
دانلود پایان نامه
در این پژوهش نیز کلیه معیارها از هم مستقل نبوده و لازم است یا استفاده از تکنیک فرایند تحلیل شبکهای اقدام گردد که در ذیل کلیه گامهای مربوط به انتخاب بهترین روش الکترونیکی جمعآوری کمکهای مردمی اشاره شده است :
گام اول: ساخت مدل
برای هر معیار کنترلی، یک شبکهای معین میشود. در اینجا تمام معیارهایی که تصمیم را متأثر میسازند در نظر گرفته میشوند که براساس فرضیه اول سه معیار «زیرساختهای فناوری اطلاعات»، «استقبال» و «هزینه های مترتبه» در این پژوهش در نظر گرفته شده است. سپس شبکهای از چندین خوشه تشکیل میشود. یک خوشه نیز به گزینه ها اختصاص مییابد. معیارهای مربوط به هم نیز در یک خوشه آورده میشوند.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...