- جدول اشتراک ها که شامل مقدار اشتراک اولیه و استخراجی است .هر چه مقدار اشتراک استخراجی بزرگتر باشد (نزدیک به عدد یک )عامل های استخراجی متغیر ها را بهتر نمایش می دهد و اگر هر یک از مقدار اشتراکی کمتر از ۵/۰ باشد باید حذف گردد .
Factor analysis
Factors
Kmo and Bartlett’s test
Bartlett test
Communalities
-جدول واریانس های تشریح شده که بیانگر عامل های شناسایی شده می باشد .عواملی که مقدار ویژه آن بالاتر از یک بوده ، در تحلیل باقی می مانند و بقیه عوامل از تحلیل خارج می شوند .
-نمودار سنگریزه که به صورت گرافیکی به تشریح عوامل می پردازد و مقدار ویژه هر یک از عامل ها استخراج شده را نشان می دهد .
- جدول ماتریس چرخیده شده اجزا که شامل بار های عامل هر یک از متغیره ها در عوامل باقی مانده پس از چرخش است . هر چه قدر قدر مطلق ضرایب بیشتر باشد ، عامل مربوط نقش بیشتری در کل تغییرات (واریانس ) متغیر مورد نظر دارد .(همان )
نتایج حاصل از این تحلیل در جداول ۳-۳ ، ۳-۴ ، ۳-۵ و ۳-۶ و همین طور در نمودار ۳-۱ آمده است که در ادامه به تحلیل آن می پردازیم .
۳-۹ )بررسی نرمال بودن متغیرها :
جهت بررسی فرض نرمال بودن متغیرها از آزمون کولموگروف – اسمیرنوف بهره می‌بریم.
آزمون کولموگروف – اسمیرنوف (Kolmogorov – smirnov (k-s) )
این آزمون برای تطابق توزیع متغیر مورد نظر با توزیع نرمال، احتمال تجمعی مقادیر داده‌های نمونه را با احتمال تجمعی توزیع نرمال مقایسه می‌کند. اگر اختلاف آن به قدر کافی بزرگ باشد، این آزمون نشان خواهد داد که داده‌های موجود با توزیع نرمال تطابق ندارد. آماره K-S بزرگترین اختلاف در احتمالهای تجمعی در طول بازه مقادیر است. اگر این مقدار از یک سطح آستانه فراتر رود این فرضیه صفر که نمونه از یک جامعه نرمال آمده است، رد می‌شود. پس در این آزمون فرضهای زیر بررسی می‌شوند :
دانلود پایان نامه
فرض ۰H : توزیع جامعه مورد بررسی نرمال است.
فرض ۱H : توزیع جامعه مورد بررسی نرمال نیست.
چنانچه P ـ مقدار بدست آمده جهت آزمون از سطح خطای ۰۵/۰ بیشتر باشد فرض ۰H رد می‌شود وگرنه دلیلی بر رد فرض ۰ H وجود نخواهد داشت و می‌توان گفت توزیع آن متغیر در جامعه نرمال می‌باشد.
نتایج آزمون کولموگروف – اسمیرنوف در مورد توزیع مولفه های تحقیق

 

ردیف مولفه بیشترین مقادیر اختلاف بین دو توزیع آماره K-S P- مقدار
مثبت منفی
۱ کاهش مراجعه حضوری ۰/۰۹۳ -۰/۱۷۸ ۱/۸۷۱ ۰/۰۰۲
۲ کاهش هزینه های مالی ۰/۱۴۴ -۰/۲۰۷ ۲/۱۸۲ ۰/۰۰۰
۳ کاهش خطای کاربران ۰/۱۸۹ -۰/۲۰۸ ۲/۱۹۰ ۰/۰۰۰
۴ رضایتمندی ارباب رجوع
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...