۴

 

 

 

حکمرانی خوب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تمامیت محیط زیست

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انعطاف پذیری اقتصادی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

رفاه اجتماعی

 

 

 

۳-۴-۳-مرحله سوم: ارزیابی پایداری در زنجیره تأمین ۴ شرکت با توجه به ابعاد، معیارها و زیرمعیارهای پایداری و رتبه بندی آنها
پس از بومی سازی چارچوب مورد مطالعه (در مرحله اول)، روابط تأثیر گذاری و تأثیر پذیری میان زیرمعیارها، معیارها و ابعاد پایداری و همچنین درجه تأثیر هریک از عوامل (در مرحله دوم) برای صنعت لبنیات استان مازندران تعیین می شود. ۱۲ شرکت تولید کننده فرآورده های لبنی به عنوان جامعه مورد مطالعه وجود دارد. به منظور ارزیابی پایداری در زنجیره تأمین صنعت استان مازندران، چهار شرکت عمده تولید کننده فراورده های لبنی استان مازندران شامل شرکت های کاله، صالح، دوشه و گلا که بیش از ۳۰ درصد واحدهای تولیدی فرآورده های لبنی استان مازندران را به خود اختصاص داده و بیش از ۸۰ درصد بازار استان را پوشش داده اند، بر اساس قانون پارتو به عنوان نمونه انتخاب شد. نمونه گیری در این مرحله انتخابی می باشد. این شرکت ها دارای محصولات متنوعی بوده و هر یک از محصولاتشان نیز دارای زنجیره تأمین خاص خود می باشد. (معرفی شرکت ها در پیوست شماره ۱ آورده شده است).
دانلود پروژه
درابزار تجزیه و تحلیل داده ها در این مرحله روش تئوری گراف و رویکرد ماتریسی می باشد که در ادامه به معرفی و تشریح گام های این روش پرداخته می شود:
۱-۳-۴-۳- معرفی روش تئوری گراف و رویکرد ماتریسی:
با بهره گرفتن از روش تئوری گراف و رویکرد ماتریسی ارتباط بین شاخص ها را می توان به سادگی تحلیل کرد و حتی می توان آنها را به معادلات ریاضی تبدیل نمود. کاربرد تئوری گراف به دهه های پیشین باز می گردد، زمانیکه مسئله قدیمی پل کنیگزبرگ [۲۰۶] با بهره گرفتن از گراف در سال ۱۷۳۶ توسط لئونارد الوئر حل شد.
تئوری گراف در شاخه های مختلف علم و تکنولوژی مانند فیزیک، شیمی، ریاضیات، علوم ارتباطات، کامپیوتر، الکترومیک، جامعه شناسی، اقتصاد، تحقیق در عملیات و غیره کاربرد دارد.این تئوری در اصل با شاخه های بسیاری از ریاضیات مثل، تئوری گروه[۲۰۷] ، تئوری ماتریس، تحلیل عددی[۲۰۸] ، احتمال، مکان شناسی[۲۰۹] و مختلط[۲۱۰] در ارتباط است(رائو ، ۲۰۰۷). کاربرد تئوری گراف و مدل های ماتریسی در تحلیل سیستم ها و مسائل موجود در علم و تکنولوژی به خوبی مستند شده است و در جدول ( ۵-۳) نشان داده شده است؛
جدول ۵-۳- کابرد تئوری گراف و رویکرد ماتریسی در ادبیات

 

 

شماره

 

کاربرد

 

مرجع

 

 

 

۱

 

شاخص قابلیت نگهداری برای سیستم های ماشینی

 

وانی و گاندی (۱۹۹۹)

 

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...