به لحاظ تعداد اعضای خانواده، ۱/۵۷% افراد دارای خانواده ۳ عضوی بوده اند، ۵/۲۳% بالای سه نفر اعضای خانواده داشته اند، ۳/۱۲% یک نفر و ۱/۷% دو نفری بوده اند.
نمودار ۷-۴: نمودار میله‌ای (برحسب درصد) تعداد دفعات سفر به ایران
به لحاظ تعداد دفعات سفر به ایران، ۱/۶۵% افراد، برای اولین بار به ایران سفر کرده اند، ۴/۲۳% برای دومین بار، ۱/۹% برای سومین بار و ۴/۲% بیش از سه بار به ایران سفر داشته اند.
دانلود پروژه
نمودار ۸-۴: نمودار میله‌ای (برحسب درصد) شغل پاسخ دهندگان
به لحاظ شغل، ۲/۵۹% افراد در بخش خصوصی مشغول به کار بوده اند، ۴/۳۰% در بخش دولتی و ۴/۱۰% خود اشتغال بوده اند.
نمودار ۹-۴: نمودار میله‌ای (برحسب درصد) قصد سفر مجدد به ایران
۶/۵۶% افراد به گزینه قصد سفر مجدد به ایران رای مثبت و ۴/۴۳% رای منفی داده اند.
۳-۴ تحلیل استنباطی یافته‌ها
در این تحقیق به دلیل چند سطحی بودن مدل، تعدد متغیرهای مستقل، وجود هم خطی چندگانه بین متغیرها و ناتوانی نرم افزارهای چون لیزرل، آموس، EQS و.. برای تایید مدل از روش حداقل مربعات جزیی[۱۴۷](PLS) با بهره گرفتن از نرم افزار SMARTPLS استفاده شده است.
روش تخمین PLS ضرایب را به گونه‌ای تعیین می‌کند که مدل حاصله، بیشترین قدرت تفسیر و توضیح را دارا باشد؛ بدین معنا که مدل بتواند با بالاترین دقت و صحت، متغیر وابسته نهایی، را پیش بینی نماید. روش حداقل مربعات جزئی که در بحث الگوسازی رگرسیونی آن ‌را با PLS نیز معرفی می‌کنند، یکی از روش‌های آماری چند متغیره محسوب می‌شود که به وسیله آن می‌توان علیرغم برخی محدودیت‌ها مانند: نامعلوم بودن توزیع متغیر پاسخ، وجود تعداد مشاهدات کم و یا وجود خود همبستگی جدی بین متغیرهای توضیحی؛ یک یا چند متغیر پاسخ را به طور همزمان در قبال چندین متغیر توضیحی الگوسازی نمود.
۱-۳-۴ نتایج تحلیل عاملی تاییدی (اعتبارسنجی مدل‌های اندازه‌گیری)
قبل از وارد شدن به مرحله آزمون فرضیات و مدل مفهومی تحقیق،‌ اطمینان یافتن از صحت مدل­های اندازه ­گیری متغیرهای برون­زا و درون­زا ضروری می­باشد. این کار از طریق تحلیل عاملی مرتبه اول و دوم صورت گرفته است. تحلیل عاملی تأییدی یکی از قدیمی­ترین روش­های آماری است که برای بررسی ارتباط بین متغیرهای مکنون (متغیرهای اصلی) و متغیرهای مشاهده شده (گویه‌های پرسشنامه ) به کار برده می­ شود و بیانگر مدل اندازه ­گیری است (برن،۱۹۹۴). این تکنیک که به برآورد پارامترها و آزمون فرضیه ­ها با توجه به تعداد عامل­های زیربنایی میان نشانگرها می ­پردازد، مبتنی بر یک شالوده تجربی و نظری قوی است و مشخص می­ کند که کدام متغیرها با کدام عامل(ابعاد آن عامل) و همچنین کدام عامل با کدامیک از عامل­ها همبسته است. معارهای اعتبارسنجی مدل اندازه‌گیری در جدول ۲-۴ به طور خلاصه آورده می‌شود.
جدول ۲-۴: معیارهای اعتبارسنجی مدل‌های اندازه‌گیری

 

نوع اعتبار شاخص تفسیر شاخص منبع
سازگاری درونی[۱۴۸] آلفا کورونباخ[۱۴۹](CA) این شاخص میزان بارگیری همزمان متغیرهای مکنون یا سازه را در زمان افزایش یک متغیر آشکار اندازه‌گیری می‌کند. مقدار این شاخص از ۰ تا ۱ می‌باشد. مقدار این شاخص نباید کمتر از ۶/. باشد. چین[۱۵۰](۱۹۹۸)
سازگاری درونی سازگاری ترکیبی[۱۵۱](CR) این شاخص درواقع نسبت مجموع بارهای عاملی متغیرهای مکنون به مجموع بارهای عاملی بعلاوه واریانس خطا می‌باشد. مقادیر آن بین ۰ تا ۱ می‌باشد و جایگزینی برای آلفای کرونباخ است. مقدار این شاخص نباید کمتر از ۶/. باشد. به این شاخص نسبت دیلون- گلداشتاین[۱۵۲] نیز گفته می‌شود. چین (۱۹۹۸)
روایی شاخص[۱۵۳] بارهای عاملی شاخص‌ها نشان دهنده این موضوع است که جه میزان از واریانس‌های شاخث‌ها توسط متغیر مکنون خود توضیح داده می‌شود. مقدار این شاخص باید از ۶/. بزرگتر و در فاصله اطمینان ۵% معنادار باشد. معنی‌داری این شاخص توسط بوت‌استرپ[۱۵۴] یا جک‌فینگ[۱۵۵] به دست می‌آید. چین(۱۹۹۸)
اعتبار همگرا[۱۵۶] متوسط واریانس استخراجی[۱۵۷] (AVE) میزان واریانسی که یک متغیر مکنون از شاخص‌های خود می‌گیرد را اندازه‌گیری می‌کند. مقدار این شاخص باید از ۵/. بزرگتر باشد. فورنل و لارکر[۱۵۸](۱۹۸۱)
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...