تحقیقات انجام شده در مورد : ارائه مدل بهبود یافته حمل و نقل با در نظر گرفتن ... |
- ساختار توزیع فیزیکی
- مکانیابی کارخانه
- سیستم تولیدی
- انتخاب مواد
- انتخاب تامین کننده
- هماهنگیها
- برنامه ریزی میان مدت فروش
- برنامه ریزی توزیع
- برنامه ریزی احتیاجات مواد و کارکنان
- قراردادها
- زمانبندی اصلی تولید
- برنامه ریزی ظرفیت
- برنامه ریزی کوتاه مدت فروش
- باز پر سازی انبار
- برنامه ریزی حمل و نقل
- برنامه ریزی کارکنان
- سفارشدهی مواد
- تعیین اندازه سفارش
- زمانبندی ماشین
- کنترل سطح کارگاه
جریان کالا
جریان اطلاعات
شکل ۲-۴: ماتریس برنامه ریزی زنجیره تامین (استادلر و کیلگر، ۲۰۰۵)
به طورکلی تصمیمات طراحی شبکه شامل تعیین مکان تسهیلات، نقش، ظرفیت آنها و تخصص آنها به منابع و بازارهای مختلف می باشد. همه این موضوعات روی انعطاف پذیری ، کارایی و در نتیجه زنجیره تامین تاثیر بسزایی دارند.
اتخاذ تصمیم صحیح در هریک از این موضوعات، باعث می شود تا با هزینه ای پایین، شبکه ای با انعطاف پذیری و واکنشپذیری بالا داشته باشیم (چوپرا و میندل، ۲۰۰۴). از آنجاکه احداث تسهیلات یا بستن آنها هزینه و زمان زیادی را مصرف می کند، تغییر آنها در کوتاه مدت امکا نپذیر نمی باشد. همچنین باید بدانیم که سرمایه گذاری در تصمیمات طراحی شبکه بازگشت سرمایه بیشتری نسبت به سطح تاکتیکی و عملیاتی دارد. با توجه به اینکه تصمیمات استراتژیک قبل از تصمیمات تاکتیکی و عملیاتی اتخاذ می گردند، تصمیمات استراتژیک برای تصمیمات سطوح پایین تر نقش محدودیت را بازی میکند(مرکز لجستیک و پشتیبانی تصمیم سوپرنت[۵۱]، ۲۰۰۴).
به طور دقیق تر تصمیمات استراتژیک طراحی شبکه در جریان مستقیم و معکوس مرتبط با تعیین نوع شبکه که شامل مکان یابی و تعیین ظرفیت تسهیلات تولید، ذخیره، همزمانی بارانداز[۵۲]، توزیع، جمع آوری[۵۳]، مرتب سازی[۵۴] و پردازش مجدد[۵۵] با توجه به میزان موجودیهای واسطه ای[۵۶]، تعریف انواع اتصالات و ارتباطات حمل و نقل بر حسب منبع یابی [۵۷]و مدها است. اما شبکه های لجستیک معکوس و زنجیره های حلقه بسته دارای ویژگی های خاصی هستند که هنگام طراحی آنها به صورت مجزا و یا به طور همزمان با شبکه لجستیک مستقیم باید آنها را با دقت در نظر گرفت، که در ذیل به آنها می پردازیم:
فرم در حال بارگذاری ...
[یکشنبه 1400-08-02] [ 08:44:00 ب.ظ ]
|