عملکرد اجتماعی

 

۸۳/۰

 

 

 

افسردگی

 

۹۱/۰

 

 

 

سلامت روان (کل)

 

۷۸/۰

 

 

 

۳-۷- تکنیک های آماری مورد استفاده
برای تجزیه و تحلیل داده از دو آمار توصیفی و استنباطی استفاده خواهد شد که در آمار توصیفی از جداول فراوانی، میانگین و انحراف معیار و در سطح آمار استنباطی از آزمون متناسب با فرضیه های تحقیق همچون ضریب همبستگی پیرسون آزمونt مستقل و آزمون تحلیل واریانس یکراهه استفاده خواهد شد.لازم به ذکر است تمامی محاسبات آماری توسط نرم افزار SPSSنسخه۲۱ انجام پذیرفته است.
پایان نامه
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل یافتهها
۴-۱- مقدمه
داده ها شامل ارقام و مشخصاتی هستند که برای معنیدار کردن باید از روش های آماری یا غیرآماری به منظور دستیابی به هدف تحقیقات یا پژوهش استفاده کرد. پیوند دادن موضوع تحقیق به رشتهای از اطلاعات موجود مستلزم اندیشهای خلاق است. معمولاً موضوعی به ذهن محقق خطور میکند که یافتن منابع دادهای موجود برای بررسی آن مستلزم خلاقیت ذهنی محقق است. آرایش و تنظیم داده ها نیز مستلزم خلاقیت است طرح دستچین کردن مطالب خاصی، کدگذاری داده ها، استخراج دادههایی از میان کدها همگی مستلزم خلاقیتاند. نقد و بررسی نیز در تحلیل داده های موجود حائز اهمیت بیشتری است. تحلیل داده های موجود غالباً مستلزم اعمال و هنجارهای علمی است ( بیکر، ۱۳۷۷، ۳۰۶). تجزیه و تحلیل به عنوان مرحلهای علمی از پایه های اساسی هر تحقیق میباشد که به وسیله آن کلیه فعالیتهای تحقیق تا رسیدن به نتیجه کنترل هدایت میشوند به عبارت دیگر تجزیه و تحلیل نتایج عبارت از روشی است که به وسیله آن کل فرایند و پژوهش از انتخاب مسئله تا رسیدن به یک نتیجه مورد کنترل قرار میگیرد.
۴-۲- تجزیه و تحلیل یافتهها
۴-۲-۱- آمار توصیفی اطلاعات جمعیت شناختی
جدول فراوانی جنسیت پاسخ دهندگان
جدول۴-۱:توزیع فراوانی جنسیت پاسخ دهندگان

 

 

جنسیت

 

فراوانی

 

درصد

 

 

 

زن

 

۹۸

 

۶/۴۵

 

 

 

مرد

 

۱۱۷

 

۴/۵۴

 

 

 

جمع کل

 

۲۱۵

 

۱۰۰

 

 

 

همانطور که یافته های جدول فوق در زمینه جنسیت آزمودنیها نشان میدهد ۶/۴۵ درصد آنها زن(۹۸ نفر) و ۴/۵۴ درصد آنها مرد (۱۱۷ نفر) می باشد.
جدول فراوانی وضعیت تحصیلات پاسخ دهندگان
جدول۴-۲: توزیع فراوانی وضعیت تحصیلات پاسخ دهندگان

 

 

وضعیت تحصیلات

 

فراوانی

 

درصد

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...