خیابانی، ناصر (۱۳۸۱) . مهارتهای زندگی برای بهتر زیستن، تهران. انتشارات شلاک،چاپ اول
پایان نامه - مقاله - پروژه
رستمی، رضا؛ خدیجه، شاه محمدی (۱۳۸۹)، رابطه خودکارآمدی با هوش هیجانی و حمایت اجتماعی ادراک شده در دانشجویان دانشگاه تهران. افق دانش ۱۶، ۳، ۴۶-۵۴.
رمضانی،رضا، (۱۳۸۴) رابطه خودکارآمدی با هوش هیجانی و حمایت اجتماعی ادراک شده در دانشجویان دانشگاه تهران ،فصلنامه علوم تربیتی،سال ششم، ص۳۴-۴۵.
ریو،جان مارشال (۲۰۰۵) انگیزش و هیجان،ترجمه یحیی سید محمدی (۱۳۸۶) ،چاپ دهم،نشر ویرایش.
ساراسون، ایرون،جی و ساراسون،باربارا آر(۲۰۰۰)،روانشناسی مرضی،ترجمه : بهمن نجاریان و دیگران (۱۳۸۷) ،تهران، رشد.
ستوده، سید امید؛ زینعلی، شینا؛ خستگانان، نوشین.(۱۳۹۱). رابطه بین همسر آزاری، حمایت اجتماعی و استرس ادراک شده در زنان دارای همسران معتاد و غیر معتاد شهر رشت. مجله پرستاری و مامایی جامع نگر، سال ۲۲ ، شماره ۶۸ ،ص­ص ۳۲-۲۵
سعیدیان، فاطمه؛ نیلی، محمد رضا(۱۳۹۰). بررسی تأثیر آموزش ابراز وجود بر سازگاری اجتماعی و خودپنداره مثبت زنان سرپرست خانوار، مطالعات روانشناسی بالینی ، شماره ۵ ، ص­ص۹۱ تا ۱۱۶
سلیمانی،علی.(۱۳۸۶). تبیین جامعه شناختی گرایش به مصرف سیگار و رفتارهای نابهنجار در بین دانش آموزان عادی و تیزهوش. پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشگاه شیراز.
شاکری نیا، ایرج.(۱۳۸۸). رابطه سلامت عمومی، حمایت اجتماعی ادراک شده با خودپنداره در دانشجویان ساکن و غیر ساکن مقطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه گیلان. همایش خانواده، دانشجو، دانشگاه. دانشگاه مشهد. ۱۳۸۸.
شاکری نیا، ایرج.(۱۳۹۱). رابطه حمایت اجتماعی و امیدواری با سلامت عمومی درسالمندان مرد مبتلا به دردهای مزمن جسمانی. مجله سالمندی ایران. ۱۳۹۱;سال ۷ شماره(۱) : ص­ص۷-۱۵
شاکری نیا، ایرج.(۱۳۹۱)، رابطه وضعیت حمایت اجتماعی، احساس تنهایی با مهارت های ارتباطی در زنان بزه دیده از فضای مجازی و غیر بزه دیده، نخستین کنگره ملی فضای مجازی و آسیب های اجتماعی نوپدید، تهران، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
شاملو،سعید .(۱۳۸۶)،بهداشت روانی،انتشارات رشد.تهران، چاپ دهم
شعاری نژاد ،علی اکبر.(۱۳۸۳) روانشناسی رشد، تهران: انتشارات اطلاعات .
طارمیان، فرهاد؛ ماهجویی،ماهیار و فتحی،طاهر. (۱۳۷۸) مهارت های زندگی ، تهران : انتشارات تربیت.
ظریف کار (۱۳۸۳) به مقایسه عزت نفس و خودپنداره در دانشجویان در دانشجویان خلاق و غیر خلاق، کارشناسی ارشد روانشناسی دانشگاه شیراز.
عبدی، صغری (۱۳۸۶) تاثیر آموزش جرات آموزی بر بهبود تصور از خود ، افزایش عزت نفس و ابراز وجود در نوجوانان ۱۲ تا ۱۵ ساله .پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد واحد تنکابن.
علوی، سید سلمان؛ جنتی فرد، فرشته(۱۳۹۱) رابطه حمایت اجتماعی ادراک شده و عزت نفس در گروهی از بافندگان فرش. مجله سلامت کار ایران، دوره ۹، شماره۱، ص­ص ۱-۸
علی پور، سمیه (۱۳۹۰). ادراک خود. تهران. انتشارات بعثت. چاپ چهارم.
فولادوند، خدیجه، فرزاد، ولی اله، شهرآرای، مهرناز و سنگری، علی اکبر (۱۳۸۸). . اثر حمایت اجتماعی، استرس تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی بر سلامت روانی- جسمانی. روانشناسی معاصر، دوره ۴، شماره ۲، ص­ص ۹۳-۸۱
فولادی،عزت الله، (۱۳۸۲) ،مشاوره همتایان،معاونت آموزش و پرورش نظری و مهارتی،دفتر برنامه ریزی و مشاوره تهران. طلوع دانش.
قائدی، غلامحسین و یعقوبی، حمید (۱۳۸۷) بررسی رابطه بین ابعاد حمایت اجتماعی اداراک شده و ابعاد بهزیستی در دانشجویان دختر و پسر. ارمغان دانش، دوره ۱۳، شماره۲ ، ص­ص ۶۹-۸۱.
کاظمی، احسان؛ نوری، ابولقاسم؛ قلی زاده، آذر(۱۳۸۲) بررسی رابطه میان خودپنداره و سازگاری اجتماعی کارکنان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی،مجله علوم تربیتی و روانشناسی.دانش پژوهی در روانشناسی،شماره۱۷.
کردی، احسان؛ کیانپور، فاطمه؛ شهنی ییلاق، منیجه(۱۳۸۹). مقایسه مهارتهای اجتماعی، خودپنداره وعملکرد تحصیلی دانش آموزان دخترو پسر کم شنوا و عادی. فصلنامه تعلیم و تربیت استثنایی، شماره ۱۰۹، ص­ص ۱۵-۴
کلینکه ،کریس ال ،مهارتهای زندگی،ترجمه محمد خانی (۱۳۸۰). انتشارات سپند،جلد اول
کنعانی،شهناز (۱۳۸۲) بررسی رابطه میان خودپنداره و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان راهنمایی و متوسطه استان گیلان،آموزش و پرورش استان گیلان.
گلاور،جان ای،.(۱۳۸۵). روان شناسی تربیتی اصول و کاربرد آن ،چاپ ششم،ترجمه علینقی خرازی تهران : مرکز نشر دانشگاهی
محمودی، احمد(۱۳۹۲). مقایسه مهارتهای اجتماعی و عزت نفس در دانش آموزان ناشنوا و نابینا. فصلنامه تعلیم و تربیت استثنایی. سال ۱۳، شماره ۴، ص­ص۲۸-۲۰
مددی، رضا؛ امام زاده، رسول؛ کدیور، پروین و نوابی نژاد، شکوه.(۱۳۸۳). مقایسه مهارت های اجتماعی،عزت نفس و پیشرفت درسی بین دانش آموزان کلاس چندپایه و تک پایه مدارس ابتدایی شهر تهران، مجله روانشناسی و علوم تربیتی،شماره ۲۴.
مقتدر،افسانه. (۱۳۸۸) رابطه سبک های فرزندپروری، حمایت اجتماعی ادراک شده و خودکارآمدی عمومی در دانشجویان دانشگاه گیلان ،پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه گیلان.
مولوی حاجی آقا ،احمد (۱۳۸۷)مهارتهای زندگی ،کلید عزت نفس و زندگی موفق . قم : نسیم کوثر. میلانی فر، بهروز(۱۳۸۶)؛ روان‌شناسی و آموزش کودکان استثنایی، تهران، انتشارات روان، چاپ اول.
نریمانی، محمد؛ اسمعیلی، اصغر؛ عندلیب، مرتضی(۱۳۹۲). مقایسه ی سبک های فرزند پروری و اختلالات خوردن در دانش آموزان تیزهوش و عادی، مجله روانشناسی مدرسه، دوره۲، شماره۲، ص­ص ۱۵۴-۱۳۸.
نریمانی،محمد؛ عینی، مجتبی؛ دهقان، حمید رضا؛ غلامزاده، حانیه؛ صفاری نیا؛ مجید( ۱۳۹۲)مقایسه ی پنج عامل بزرگ شخصیتی و خودکارآمدی در دانش آموزان تیزهوش و عادی، مجله روانشناسی مدرسه، دوره­ ۲، شماره­ی۳؛ ص­ص۱۸۰-۱۶۴
نظری، ایمان؛ حسین پور، محمد(۱۳۸۸) اثر بخشی مهارت های اجتماعی بر اضطراب و عزت نفس دانش آموزان دختر دبیرستان باغملک، مجله یافته های نو در روانشناسی، دوره ۲، شماره۶، ص­ص۱۱۶-۹۵
نوربخش،علی و حسن پور،راحله (۱۳۸۳) بررسی مقایسه ی عزت نفس و خودپنداره پسران ورزشکار و غیر ورزشکار در دوره متوسطه نواحی آموزش و پرورش شهر اهواز، مجله دانش و پژوهش در روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان (اصفهان).شماره بیست و ششم.صص ۷۶-۶۲.
هومن، حیدر علی؛ده آبادی،سمیرا(۱۳۹۲). ویژگی های روانسنجی خودپنداره و رابطه آن با سازگاری اجتماعی در دانش آموزان دبیرستانی شهرستان سبزوار، مجله تحقیقات روانشناختی » تابستان ۱۳۹۲ - شماره ۱۸ (۱۶ صفحه - از ۶۹ تا ۸۴)
وود، فیست (۱۹۹۹)، روانشناسی نوجوانی،ترجمه مهرداد فیروزبخت (۱۳۸۴)،انتشارات جیحون.
منابع انگلیسی
Adewuya. A.O., Fatoye. F.O., Ola. B.A., Ijaodola. O.R.. & Ibigbami. S.M. (2005).Sociodemo graphic and obstetric risk factors for postpartum depressive symptoms in Nigerian women. Journal Psychiatr Pract,11(5), 353-8
Andrade ER, de Sousa ER, Minayo MC.(2009) Selfesteem and quality of life: essential for the mental health of police, Cien Saude Colet;14(1):275- 85.
Arip, M.A.S.M., Yusooff, F.B., Jusoh, A.J., Salim,S.S.S., & Samad, N.A. (2011). The effectiveness ofcognitive behavioral therapy (CBT) treatment group on self-concept among adolescents. International Journal of Humanities and Social Science, ۱(۸),۱۱۳-۱۲۲.
Aydogan, Y., Klinc, F.E. & Tepetas, S. (2009). Identifying parent views regarding social skills. Procedia: Social and Behavioral Sciences,1, 1507-1512
Bar-on,R.(2000) emotional and social intelligence: insight form the emotional quotint inveretoy (E-Q-I).in r.bar-on& parker,J.D(ED)hand book of emotional intelligence(pp.363-388). sanfrancisco:jossey-bass.
Baruch-Feldman, Caren; Brondolo, Elizabeth; Ben-Dayan, Dena; Schwartz, Joseph(2002)” Sources of social support and burnout, job satisfaction, and productivity" Journal of Occupational Health Psychology. Jan Vol 7(1) 84-93
Braaten, S. (2002). Social skills training for youth: A research-based intervention, and talented students. Journal of Psychoeducational Assessment, ۲۴(۲), ۱۱۲-۱۲۲.
Bracken, B. A. & Brown, E. F. (2006). Behavioral identification and assessment of gifted and talented students. Journal of Psychoeducational Assessment, 24(2), 112-122.
Bracken, B. A. & Brown, E. F. (2006). Behavioral identification and assessment of gifted and talented students. Journal of Psychoeducational Assessment, ۲۴(۲), ۱۱۲-۱۲۲.
Chan, C. W., Hon, M. C., Chine, W. T., Lopez, V. )2004). Social Support and Coping in Chinese
Chen, H., Wang, Q, & Chen, X. (2001). School achievement and social behaviors: A cross-lagged regression analysis. Acta Psychological Sinica, 33(6), 532-536
Chen, N. S. , Kinshuk , C.W., Liu, C. (2011). Effects of matching teaching strategy to thinking style on learner’s quality of reflection in an online learning environment. Computers & Education, 56, 53–۶۴
Chien, L. L., Ko, H. C., & Wu, Y. W. (2007). The five-factor model of personality and depressive symptoms: One-year follow-up. Personality and Individual Differences, 43, 1013-10223.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...