ضریب b2

 

۱۶۰/۰-

 

۰۰۳/۰

 

۱۴/۱-

 

۷۹/۲۵۵-

 

۰۰۱/۰

 

 

 

تابع درجه دوم فوق به شرح زیر خواهد بود:
Y = 1.56-0.161X1-0.160X23
نمودار مربوط به اثر سود انباشته بر متغیر وابسته نرخ بازده داراییها (ROA) به صورت درجه دوم به شرح زیر است. نتایج نشان می دهد که سود انباشته بر متغیر وابسته نرخ بازده داراییها (ROA) دارای اثرات غیر خطی درجه دوم بسیار قدرتمندی می باشد.

نمودار۴-۴- رفتار غیر خطی سود انباشته بر ROA
۴-۶-۳ بررسی اثرات غیر خطی متغیر موجودی کالا بر (ROA)متغیر وابسته .
موجودی کالا که طبق تعریف مواد اولیه یا کالای در جریان ساخت یا ساخته شده که در تـملک واحد تجاری بـوده و برای فـروش به مشتریان یا استفاده در فـرایند تولید نگهداری می­ شود است، در برآورد خطی تغییرات متغیر وابسته نرخ بازده داراییها نقش معنی داری را از خود نشان داد. و از بین پنج متغیر مستقل اولین اثر معنی دار را بر نرخ بازده داراییها (ROA) از خود نشان داد. در این بخش هدف بررسی نقش این متغیر در تغییرات نرخ بازده داراییها (ROA) در قالب یک تابع خطی درجه دوم است.
پایان نامه - مقاله
طبق نتایج جدول آنالیز واریانس مشخص می شود که سطح معنی داری آزمون زیر ۰۵/۰ است و لذا فرض صفر مبنی بر عدم برازش تابع رد می شود و تابع درجه دوم استخراج شده از قدرت بالایی برای بیان روابط بین دو متغیر موجود کالا و نرخ بازده داراییها (ROA) دارد. لذا تابع استخراج شده از توان لازم به لحاظ آماری برخوردار است. ضریب معرف میزان تغییرپذیری در متغیر وابسته است که به وسیله رگرسیون توضیح داده می شود. مقدار ضریب تعیین تعدیل نشده ۵۵۶/۰ = R Square و مقدار ضریب تعیین تعدیل شده ۵۵۰/۰ = R2 Adj است و نشان می دهد،‌ ضرایب موجود در تابع از توان تشریح ۵۵ درصد واریانس بر خوردار است که نشان می دهد این تابع قادر است تا ۵۵درصد رفتار غیر خطی درجه دوم بین دو متغیر را تشریح کند.
جدول۴-۹ تحلیل واریانس برای بررسی برازش کلی مدل رگرسیونی موجودی کالا

 

 

مدل رگرسیون

 

SS

 

df

 

MS

 

F

 

سطح معنی داری(Sig.)

 

 

 

۱

 

رگرسیون

 

۹۲/۸۳

 

۲

 

۹۶/۴۱

 

۲۰/۹۳

 

۰۰۱/۰

 

 

 

باقیمانده

 

۰۷/۶۷

 

۱۴۹

 

۴۵۰/۰

 

 

 

مجموع

 

۱۵۱

 

۱۵۱

 

 

 

 

جدول۴-۱۰ ضرایب رگرسیونی درجه دوم اثرات موجودی کالا بر ROA

 

 

مدل

 

مقادیر غیر استاندارد

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...