فایل های پایان نامه درباره بررسی تاثیر ویژگی های تجاری اینترنت براعتماد مشتریان در شهرستان آران و بیدگل- ... |
اعتماد مشتریان
۱۱۷
۰۵۷/۹۵۳
۷۳۵۳۸/۰
۷۵۵۹/۳
۰۰۰/۰
با توجه به میانگین بدست آمده (۷۵۵۹/۳) نشان دهنده وجود اعتماد مشتریان از کیفیت خدمات وب گاه می باشد(جدول ۴-۶).
۴-۳-۲- آزمون فرضیات تحقیق
۴-۳-۲-۱- آزمون فرضیه اصلی
همانطور که ذکر گردید جهت بررسی ویژگی های تجاری اینترنت و اعتماد مشتریان با توجه به نرمال بودن توزیع داده ها (جدول ۳-۲) از آزمون همبستگی پیرسون استفاده گردید که ارتباط دو متغیر بصورت فرضیات زیر ارائه گردید.
: بین ویژگی های تجاری اینترنت و اعتماد مشتریان رابطه معناداری وجود ندارد.
: بین ویژگی های تجاری اینترنت و اعتماد مشتریان رابطه معناداری وجود دارد.
نقیض ادعا ۰=
ادعا
برای بررسی این فرضیه از سؤالات ۱ تا ۱۷ پرسشنامه برای برای مولفه ویژگی های تجاری اینترنت و سوالات ۱۸ الی ۲۶ برای مولفه اعتماد مشتریان وب گاه استفاده گردیده است و این فرضیه با بهره گرفتن از آزمون همبستگی پیرسون مورد آزمون قرار گرفته است. نتایج حاصل از این بررسی در جدول ۴-۷ نشان داده شده است.
جدول ۴-۷: نتایج حاصل از آزمون همبستگی پیرسون کیفیت خدمات و اعتماد مشتریان
متغیر
اعتماد مشتریان
ویژگی های تجاری اینترنت
همبستگی
**۷۱۶/۰
سطح معناداری
۰۰۰/۰
حجم نمونه
۱۱۸
جدول بالا نشان میدهد که بین ویژگی های تجاری اینترنت و اعتماد مشتریان مشتریان برابر با ۷۱۶/۰ بوده که با توجه به سطح معناداری برآورد شده ( ۰۰۰/۰) در سطح اطمینان ۹۵/۰ درصد میتوان ادعا کرد که فرض صفر رد و نقیض آن تأیید میگردد، یعنی فرض پذیرفته میشود. در نتیجه بین ویژگی های تجاری اینترنت و اعتماد مشتریان رابطه معناداری وجود دارد. یعنی کیفیت خدمات بهتر وب گاه در ایجاد اعتماد مشتریان از اهمیت بسزایی دارد و با ارتقاء ویژگی های تجاری اینترنت ، اعتماد مشتریان نیز ارتقاء خواهد یافت.
۴-۳-۲-۲- آزمون فرضیه فرعی اول
فرضیه اول به بررسی رابطه بین دسترسی سیستم و اعتماد مشتریان میپردازد که به منظور آزمون، این فرضیه به صورت فرضیههای آماری، (نشان دهنده ادعا) و (نشان دهنده نقیض ادعا) تبدیل میشود.
: بین دسترسی سیستم و اعتماد مشتریان رابطه معناداری وجود ندارد.
: بین دسترسی سیستم و اعتماد مشتریان رابطه معناداری وجود دارد.
نقیض ادعا ۰= ?
ادعا
فرم در حال بارگذاری ...
[یکشنبه 1400-08-02] [ 10:12:00 ب.ظ ]
|