قسمت فوقانی بدن

 

جویدن، صحبت کردن،بلعیدن، اه کشیدن و تکان دادن سر

 

 

 

جدول۲- ۳-انواع فعالیت های تشخیص داده شده بوسیله سیستم­های HAR[35]
Vacek در پژوهش خود فعالیت را اینگونه معرفی می­ کند که چگونه، چه موقع، کجا و چرا یک فعالیت انجام شده است و جنبه­ های فعالت را شناسایی می­نماید. وی فعالیت­های انسان را به دو روش طبقه ­بندی می­نماید. در روش اول که
طبقه ­بندی بوسیله ساختار نامیده می­ شود، فعالیت­ها از ساختار بدن انسان مشتق می­شوند. به عبارت دیگر هر فعالیت بر اساس قسمتی از بدن که در این فعالیت مورد استفاده است، طبقه ­بندی می­شوند. دو گروه شی و مکان نقش خاصی در طبقه ­بندی دارد. آنها می­توانند معنی هر قسمتی را افزایش ­دهند [۳۶].
شکل۲- ۷-بهره گیری از فعالیت اعضای بدن در تشخیص فعالیت[۳۶]
انسان­ها تمایل به درک فعالیت به عنوان یک توالی جداگانه از کارهای ابتدایی دارند. در روش دوم بنام طبقه ­بندی عملکردی­، فعالیت بوسیله کارکردی که دارد طبقه ­بندی می­ شود. این دسته­بندی از مکانیزم­ های فعالیت انسان مشتق شده است که به دو نوع فعالیت می ­پردازد. در فعالیت­های اجرایی، فعالیت­ها برای رسیدن به یک هدف خاص انجام می­گیرند. آنها حالت انسان یا محیط اطرافش را تغییر می­ دهند. مانند پیاده­روی یا گرفتن یک شی و فعالیت­های تعاملی شامل فعالیت­هایی است که صحبت کردن و دیالوگ بخش عمده آن می­باشد.
دانلود پروژه
مشکل این دو کلاس این است که آنها تنها یک بعد از مفاهیم را برای طبقه ­بندی فعالیت­های انسان در نظر می­گیرند و برای جزییات بیشتر طبقه ­بندی ساختاری می­بایست بر اینکه چگونه یک فعالیت می ­تواند تشخیص داده شود، تمرکز کرد.
HUYNH در پژوهش خود فعالیت­ها را به صورت زیر طبقه ­بندی نموده است.

 

 

فعالیت

 

حالت

 

 

 

دراز کشیدن-نشستن-ایستادن

 

ایستا

 

 

 

دراز کشیدن-ایستادن
ایستادن-درازکشیدن
درازکشیدن-نشستن
نشستن-درازکشیدن
ایستادن-راه رفتن

 

انتقال

 

 

 

راه رفتن
راه رفتن –از پله بالا رفتن
راه رفتن-از پله پایین رفتن

 

پویا

 

 

 

جدول۲- ۴-حالت ها و فعالیت های طبقه بندی شده[۳۷]
شکل۲- ۸-انواع آنالیز حرکات[۳۵]
۲-۴-۲-رویکردهای تشخیص فعالیت انسان
اولین قدم برای رسیدن به هدف تشخیص فعالیت­های رومره، یک سیستم تشخیص فعالیت مجهز به قابلیت ­های حسی می­باشد. سه روش برای تشخیص فعالیت­های روزمره بکارگرفته می­ شود [۳۷, ۳۸]:
video based, environment sensor based, wearable sensor based

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...