= واریانس کل آزمون .
آلفای کرونباخ بین صفر و یک در نوسان است ۰ ≥ a ≥۱ + اگر۱ a= باشد نشانگر اعتبارکامل ابزار تحقیق است و در صورتی که a= 0 باشد دال بر بی اعتباری کامل آن است. (منصور فر،۱۳۸۰)
محدوده ی پایایی این تحقیق به صورت جدول ۳-۱ است:
جدول ۳- ۱: ضریب آلفای کرونباخ پرسشنامه

 

تعدادسولات ضریب آلفا
۱۰ سوال بعد فرایند داخلی ۰.۸۵۲
۱۱ سوال بعد رشد و یادگیری ۰.۸۶۳
۶ سوال بعد مشتری ۰.۹۲۳
۵ سوال بعد مالی ۰.۸۵۰

۳-۱۰ روش تجزیه و تحلیل داده ها
برای اهمیت سنجی مولفه ها و شاخصهای ارزیابی عملکرد سازمان در فرایندهای اصلی از تکنیک پرسشنامه استفاده میشود که این پرسشنامه بصورت شفاهی از متخصصان جهت تعیین مولفه ها استفاده میشود و برای تفاوت سنجی بین اهمیت مولفه های مختلف و همچنین وضعیت موجود مولفه های مختلف در فرایندهای اصلی از تکنیک ارزیابی متوازن استفاده خواهد شد. و به منظور تعیین وزن شاخصها و مولفه ها داده ها بصورت کمی جمع آوری خواهد شد و پس از جمع آوری از نرم افزار SPSS جهت رسیدن به هدف اصلی بهره گیری میشود. در این تحقیق از آزمون تی ساده و تی مستقل برای بررسی فرضیات استفاده میشود.
پایان نامه - مقاله - پروژه
برای بررسی نرمال بودن یا نبود ن فرضیه ها از آزمون کلوموگروف یا اسمیرنوف استفاده شده است. به دلایل ذیل از آزمون اسمیرنوف استفاده می نماییم:
هریک از مشاهدات را به صورت اصلی در نظر می گیرد یعنی به طبقه بندی مشاهدات نمی پردازد و تمامی اطلاعات را در نظر می گیرد
زمانیکه تعداد مشاهدات (n) کوچک است ، آزمون اسمیرنوف به دلیل دقیق بودن اعمال شدنی است.
آزمون اسمیرنوف نسبت به آزمون کای مربع از توان بالاتری برخوردار است
همچنین برای روایی ابزار تحقیق از روایی محتوا و روایی صوری بهره گیری می شود. بدین منظور از ابتدا با دقت در ادبیات موضوع و استفاده از مدلهای مرجع بین المللی سعی شده است از شاخصها و مولفه های مورد قبول و مناسب استفاده شود. در ادامه با بهره گرفتن از روش دلفی و بهرهگیری از خبرگان این حوزه شاخصها مورد بررسی قرار گرفته و شاخصهای دیگری نیز بنا به شرایط اداره های تربیت بدنی به صورت بومی از طریق مصاحبه و پرسشنامه طراحی گردید.
۳-۱۱ خلاصه فصل سوم
در این فصل ابتدا به طور مختصر تعریفی از روش تحقیق ارائه شد و در ادامه ویژگیهای تحقیق حاضر شرح داده شد. تحقیق حاضر از جنبه هدف از جمله تحقیق کاربردی است. همچنین در این فصل فرضیات تحقیق ارائه شد و توضیحاتی در خصوص متغیرها، نحوه جمع آوری آنها، جامعه آماری، ابزار گردآوری اطلاعات و چگونگی جمع آوری و پردازش آنها برای آماده سازی جهت ورود به نرمافزار آماری تشریح شد.در فصل چهارم نتایج روش های آماری توضیح داده شده در این فصل و مراحل اجرای آن تشریح شده و فرضیات تحقیق مورد آزمون قرار گرفته است.
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل داده ها
۱-۴-مقدمه
تجزیه و تحلیل داده ها فرایندی چند مرحله ای است که طی آن داده هایی که از طریق بکارگیری ابزارهای جمع آوری در نمونه جامعه آماری فراهم آمده اند، خلاصه، کدبندی و دسته بندی و در نهایت پردازش می شوند تا زمینه برقراری انواع تحلیلها و ارتباطها بین این داده ها به منظور آزمون فرضیه ها فراهم آید. در واقع تحلیل اطلاعات شامل سه عملیات اصلی میباشد: ابتدا شرح و آماده سازی داده های لازم برای آزمون فرضیه ها؛ سپس تحلیل روابط میان متغیرها؛ و در نهایت مقایسه نتایج مشاهده شده با نتایجی که فرضیه ها انتظار داشتند.در این فرایند داده ها هم از لحاظ مفهومی و هم از لحاظ تجربی پالایش میشوند و تکنیکهای گوناگون آماری نقش بسزایی دراستنتاج ها و تعمیم ها به عهده دارند.
تجزیه و تحلیل داده ها برای بررسی صحت و سقم فرضیات برای هر نوع تحقیق از اهمیت خاصی برخوردار است. امروزه در بیشتر تحقیقاتی که متکی بر اطلاعات جمع آوری شده از موضوع مورد تحقیق است، تجزیه وتحلیل اطلاعات از اصلی ترین و مهم ترین بخش های تحقیق محسوب میشود. داده های خام با بهره گرفتن از نرم افزار آماری مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند و پس از پردازش به شکل اطلاعات در اختیار استفاده کنندگان قرار میگیرند.
در این فصل برای تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده آمار تحلیلی به دو صورت آمار توصیفی و استنباطی مطرح شده است. در ابتدا با بهره گرفتن از آمار توصیفی، شناختی از وضعیت و ویژگی های جمعیت شناختی پاسخ دهندگان حاصل می شود و در ادامه در آمار استنباطی این تحقیق به بررسی وضعیت شاخص های ارائه شده در تحقیق توسط آزمون تی پرداخته می شود.در گام پایانی به بررسی فرضیات تحقیق توسط آزمون تی پرداخته می شود.
۲-۴-آمار جمعیت شناختی
۱-۲-۴-جنسیت
در جدول۱-۴- میزان فراوانی جنسیت پاسخگویان و در صد فراوانی آنها ارائه شده است.بیشترین فراوانی مربوط با جنسیت مرد می باشد که ۷۴% تعداد نمونه را شامل می شوند.این گزارشات در شکل ۱-۴-نیز قابل مشاهده است.
جدول ۴- ۱میزان فراوانی جنسیت پاسخگویان

 

جنسیت فراوانی درصد فراوانی
مرد ۱۱۴ ۷۴
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...