گارانتی
ارتباط و مشتری مداری
روش فروش
نوع و جنس فروشندگان
۲-۱۹ شیوه های برند سازی
از دیدگاه تجاری، برند سازی در بازار بسیارشبیه علامت گذاری در مزرعه است. یک برنامه برند سازی باید طوری طراحی شود که محصول شما را از همه محصولات مشابه متمایز سازد. حتی اگر همه محصولات آن دامنه بسیار شبیه به هم باشند.
بنابراین خلق یک برند بر طبق تعریف انجمن بازاریابی آمریکا به این صورت می باشد : انتخاب یک اسم، لوگو، سمبل، طرح بسته بندی یا سایر مشخصه هایی که یک محصول را از سایر محصولات متمایز می کند . این مولفه های متفاوت از برند ، که قا بل شناسایی و تفکیک پذیر هستند، اساس برند را تشکیل می دهند . برای مثال تنوع استراتژی های نام برند را درنظر بگیرید . بعضی از شرکت ها نام جنرال الکتریک و سامسونگ را دوست دارند و از این اسامی برای تمام محصولات خود استفاده می کنند . تولیدکننده های دیگر محصولات جدی دشان را با برندهای اختصاصی که ربطی با شرکتشان ندارد نامگذاری می کنند. مانند
پایان نامه - مقاله - پروژه
- Procter
- Gamble’s Tide
- Pampers
- Iams
- Panten product
خرده فروشان برندهای خود را براساس نام فروشگاه دیگران ایجاد می کنند مانند:
- Macy’s has its own Alfani
- INC
- Charter Club
- Club room
اشکال متفاوتی از نام های برند وجود دارند. بعضی از برندها براساس نام اشخاص می باشند. مانند:
-Estee lauder cosmetics لوازم آرایشی
- Porsche automobiles اتومبیل پورشه
-Orville Redenbacher popcornذرت بوداده
براساس نام مکان مانند:
- Stante Fe cologne
- Chevrolet Tahoe SUV
- British Airways
براساس نام حیوانات یا پرندگان مانند:
- Mustang automobiles
- Dove Soap
- Greyhound buses
بعضی از نام های برند برای محصولات با قابلیت ماندگاری استفاده می شود مانند:
- lean cuisine
- just juice
- Ticketron
یا ویژگی های صفاتی مانند:
- DieHard Autobatteries
- Mop & Glo floor
- Beautyrest mattresses
یا اسامی که دارای پسوند و پیشوند هستند و اعتبار علمی و طبیعی دارند مانند:
- Compaq computers
- lexus automobiles
- Intel microprocessors
یک برنامه برند سازی موفق مبتنی بر مفهوم منحصربفرد بودن است. این برنامه برداشتی را در ذهن مشتری احتمالی ایجاد می کند که هیچ محصول دیگری در بازار شبیه محصول شما نیست. آیا یک برند موفق برای همه جذاب است؟خیر. هیچ برندی نمی تواند جاذبه جهانی داشته باشد. با این همه وسعت دادن مبنا، گسترش دادن جاذبه و طولانی تر کردن خط همگی گرایش های رایجی در بازاریابی هستند. همان طور که نیروهایی سعی می کنند سهم بازار شرکت را افزایش دهند نیروهایی نیز وجود دارند که از قدرت برند می کاهند.
۲-۲۰فرآیند مدیریت استراتژیک برند
مدیریت استراتژیک برند شامل طراحی و پیاده سازی برنامه ها و فعالیت های بازاریابی به جهت ساخت، اندازه گیری و مدیریت ارزش برند می باشد. در این قسمت توضیح داده می شود که مدیریت استراتژیک برند شامل چهار مرحله به شرح زیر می باشد:
-۱ شناسایی و ایجاد موقعیت برند
-۲ برنامه ریزی و پیاده سازی برنامه های بازاریابی برند
-۳ اندازه گیری و تحلیل کارایی و عملکرد برند
-۴ رشد و پایداری ارزش برند
۲-۲۱ شناسایی و ایجاد موقعیت برند
مدیریت استراتژیک برند توسط درک دقیق از برند، آنچه توسط برند نمایش داده می شود و موقعیت قرارگیری آن نسبت به دیگر رقبا، آغاز می گردد.
موقعیت یابی برند را می توان بدین صورت تعریف کرد: عمل طراحی اظهارات و تصویر شرکت به گونه ای که حجم قابل توجهی از ذهن گروه هدف مخاطب را به خود مشغول سازد. بدین صورت است که منافع بالقوه آن کسب و کار در حال بیشترین اندازه قرار می گیرد. به صورت بنیادی موقعیت برند در جهت متقاعد ساختن مصرف کنندگان از مزایا و یا نقاط تفاوت ۱۳ که برند نسبت به رقبا دارد، بسیار حائز اهمیت می باشد.
۲-۲۲ طرح و پیاده سازی برنامه های بازاریابی برند
ایجاد ارزش برند ملزم ب ه تهیه یک برندی می باشد که مصرف کنندگان از آن اطلاع کافی داشته باشند و نسبت به آن وابستگی قوی، دلپذیر و منحصر به فردی احساس کنند . بطور کلی این فرایند ایجاد ساختار اطلاعات به سه عنصر اصلی زیر وابستگی دارد:

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...