در پایان سال۲۰۰۴ ، نرخ نفوذ موبایل در برخی کشورها شامل: ایتالیا، سوئد و بریتانیا از ۱۰۰% هم فراتر رفته، زیرا مصرف کنندگان چندین تلفن و یا سیم کارت داشتند.
صفحه موبایل متفاوت با صفحه کامپیوترها، وسایل سیار، شخصی و خصوصی محسوب می شود، که یک نگرش ویژه تلفن همراه ای نسبت به ارتباطات سیار شکل می دهد ) Park, shenoy and Salvendy 2008). تلفن همراه یک وسیله کاملاً شخصی است (.(Kavassalis et al., 2003 آن را می تواند همه جا برد و روشن نگه داشت که این به اپراتورها این امکان را می دهد که مکان دقیق و هویت کاربر را شناسایی کنند (Barnett et al.,2000 ) . تلفن های همراه این پتانسیل را دارند که یک ابزار شخصی سازی ایده آل باشند Ho and Kwok,2003) (.برای فراهم کردن یک فرصت برای بازاریاب ها به منظور فرستادن یک پیشنهاد در زمان مناسب به یک مشتری مناسب Air2web, 2003; Peters, 2002) (.
پایان نامه - مقاله - پروژه
گرچه، از آنجاییکه این رسانه شخصی است و توجه سریع مشتری را به خود جلب می کند(Skygo,2001) . بازاریابها می بایست دقت بیشتری در اطمینان حاصل کردن از اینکه کمپین ها ارزشی را به مشتری پیشنهاد می کند، داشته باشند و آنها را نمی رنجاندEnpocket,2002 ) (.
۲-۲-۲٫ مفهوم تبلیغات
تبلیغات یک روش بازاریابی است که اطلاعاتی درباره محصول، خدمت و کسب و کار فراهم می کند.هدف تبلیغات می تواند عمدتاً اینگونه خلاصه شود: ساختن یک تصویر محصول و تحریک خرید مستقیم.در نتیجه گذشت زمان و تکامل تکنولوژی ، انواع جدید رسانه های تبلیغاتی معرفی شدند. بیلبردها،روزنامه ها و مجله ها ، اولین نسل رسانه های تبلیغاتی هستند.رادیو و تلویزیون به عنوان نسل بعدی مطرح شد و هم اکنون رایج ترین روش تبلیغات است.اخیراً اینترنت و شبکه های سیار به عنوان یک نوع جدید از رسانه تبلیغاتی ظهور یافته اند.این دو رسانه به سرعت در حال رشدند.گرچه هزینه به ازای هر بار دیده شدن و اثربخشی شان هنوز مورد سوال است.بنابراین، برای آژانس های تبلیغاتی ، یافتن یک استراتژی مناسب برای رسانه های تبلیغاتی جدید، موضوع مهمی شده است.مقایسه و تقابل ویژگیهای هر رسانه تبلیغاتی ، می تواند به درک مشخصه های عمومی تبلیغات کمک کند.ویژگیهای رسانه های تبلیغاتی در جدول شماره ۲-۱ مقایسه شده است.(T. Park et al. 2008, p 356)
جدول شماره ۲-۱: مقایسه تبلیغات رسانه ها

 

  مجله/روزنامه تلویزیون اینترنت موبایل
شیوه نمایش رنگی/سیاه
سفید، ثابت
رنگی و زنده رنگی رنگی
سبک دیداری/ لمسی شنیداری/دیداری شنیداری/ دیداری شنیداری/ دیداری/ لمسی
نوع ارائه کششی تهاجمی کششی(بنر) تهاجمی(پیامک و خدمت چند رسانه ای)، کششی (بنر)
درگیری مخاطب زیاد کم نسبتا زیاد زیاد
محیط اغلب متمرکز متغیر
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...